رستمی گفت: جنایت اخیر در حرم رضوی و شهادت ۲ تن از روحانیون را به شدت محکوم می کنیم، ریختن خون انسان های بیگناه در هر نقطه‌ای از جهان، محکوم و گناه است.

امام جمعه سنندج در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت:هتک حرمت به حرم مبارک رضوی و شهادت روحانیون جهادی جنایتی بزرگ و قابل بخشش و توجیه نیست و این واقعه زشت و ناپسند و هر گونه ترور و خون ریختن انسان‌ها را به شدت محکوم می‌کنیم. عاملان این حادثه مجازات شوند.

ماموستا فایق رستمی گفت:تا چه هنگامی باید شاهد خونریزی در جهان اسلام و کشته شدن انسان ایماندار به وسیله مسلمان دیگری باشیم، در حالیکه انسان بزرگترین و والاترین مخلوق خداوند است.

او گفت: جان انسان آنقدر با ارزش است که اگر فردی کسی را حتی با اشاره تهدید کند، مورد غضب پروردگار قرار می‌گیرد.

امام جمعه سنندج گفت: امیدوارم خداوند متعال همه دانشمندان و عالمان دینی را زیر چتر سایه خود حفظ کند تا همواره از بلا و فتنه دشمنان محفوظ بمانند.‌

رستمی در بخشی دیگر از خطبه‌های خود با انتقاد شدید از بی‌نظارتی بر بازار و افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها گفت:بازار با شعار و پشت میزنشینی کنترل نمی‌شود، قیمت لوازم خانگی آنقدر افزایش یافته که کسی توان خرید آن را ندارد، قیمت دارو چند برابر افزایش یافته است.

او می گوید: امیدواریم همانطور که دولت سیزدهم وعده حل مشکلات مردم را داده و در این راه آستین همت را بالا بسته است، معضل گرانی و کنترل بازار را در عمل چاره‌سر و حل و فصل کند تا مردم بیش از این زیر فشار نباشند.

امام جمعه سنندج خطاب به مسئولان و بازاریان گفت: مردم از گرانی و افزایش قیمت‌ها زیر فشار و می‌نالند، چرا این وضعیت را ساماندهی و مردم را درک نمی‌کنید. غمخوار یکدیگر هم باشیم و شرایط زندگی هم را درک کنیم، اگر تمام عبادات را داشته باشیم، اما خدمتگزار و هم‌نوعان خود را قبول نکنیم خداوند آن را قبول نمی‌کند.

رستمی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: این ماه نزد پروردگار آنچنان ارزشمند است که درگاه بهشت در آن باز و تمام درهای بهشت بسنه می‌شود که نشان از رحمت الهی در ماه رمضان دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.