چند خبر کوتاه از حوادث و عملیات‌های سازمان آتش نشانی شیراز و اورژانس شهرستان‌های فارس مرور می‌کنیم.

روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی شیراز اعلام کرد: حادثه برخورد شدید دو دستگاه خودرو سواری با یکدیگر ساعت ۱:۱۳ دقیقه بامداد امروز رخ داد که بلافاصله پس از تماس رانندگان خودرو‌های عبوری با سامانه ۱۲۵، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز بی درنگ آتش نشانان ایستگاه شماره ۸ را به بلوار دکتر حسابی رهسپار کرد.

در پی وقوع این حادثه یک دستگاه خودرو سواری پراید پس از بر خورد با یک دستگاه خودرو سواری تیبا از مسیر اصلی منحرف و متوقف شده بود.

شدت این حادثه به حدی بود که راننده آقا و سرنشین خانم میانسال خودروی پراید دچار آسیب دیدگی شده و در اتاقک درهم پیچیده این وسیله نقلیه گرفتار شده بودند که آتش نشانان بلافاصله پس از قطع جریان برق خودرو و قرار دادن علائم هشدار دهنده در مسیر، با استفاده از تجهیزات ویژه نجات، مصدومان را به خارج از کابین خودرو سواری انتقال دادند.

مصدومان این حادثه جهت انتقال به مراکز درمانی تحویل کادر پزشکی اورژانس شدند.

آتش نشانان پس از ایمن سازی کامل، محل حادثه را برای بررسی علت تحویل کارشناسان راهور دادند.

بروز حادثه مرگبار رانندگی در جاده سیاخ دارنگون

طی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اطلاع رسانی این حادثه، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز بی درنگ آتش نشانان ایستگاه ۱۴ به همراه گروه امداد و نجات را ساعت ۲:۲۴ بامداد امروز به دوراهی سیاخ دارنگون، رهسپار کرد.

براساس گزارش این حادثه یک دستگاه خودرو سواری پراید حین حرکت به علت نامعلوم از مسیر خارج و به عمق ۶ متری دره حاشیه جاده سقوط کرده بود.

شدت این حادثه به حدی بود که راننده از خودرو به بیرون پرتاب و دیگر سرنشین این وسیله نقلیه داخل اتاقک در هم پیچیده خودرو محبوس شده بود.

آتش نشانان سریعا، علائم هشدار دهنده را در مسیر قرار دادند و با تقسیم شدن به دو گروه ضمن انتقال راننده ۲۳ ساله به خودروی اورژانس، پس از قطع جریان برق خودرو، با استفاده از تجهیزات مخصوص نجات، عملیات امدادرسانی به سرنشین محبوس شده را آغاز کردند.

آتش نشانان با تلاش فراون و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، قسمتی از بدنه خودرو سواری را برش دادند سپس فرد محبوس شده (یک نفر مرد ۳۵ ساله) را از داخل اتاقک متلاشی شده خودرو سواری پراید خارج کرده و وی را برای انتقال به مراکز درمانی تحویل امدادگران اورژانس دادند.

متاسفانه پس از انجام معاینات پزشکی از سوی امدادگران اورژانس، مشخص شد راننده ۲۳ ساله این وسیله نقلیه براثر شدت جراحات وارده و در همان لحظات اولیه جان باخته است، دیگر مصدوم این حادثه سریعا به مراکز درمانی انتقال یافت.

نجات کارگر جوان از اعماق چاه هشت متری

این حادثه ساعت ۱۱:۱۰ دقیقه صبح امروز ۱۹ فروردین ماه در بلوار هفت تنان، رخ داد که بلافاصله پس از تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اطلاع رسانی این حادثه، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز، آتش نشانان ایستگاه ۱۲ و ۹ به همراه گروه امداد و نجات چاه نورد را به محل حادثه رهسپار کرد.

به گفته آتش نشانان اعزامی، در یک ملک خصوصی، یک نفر کارگر ۲۳ ساله به علت نامعلومی به داخل چاه ۸ متری در محوطه ملک سقوط کرده و در اعماق چاه گرفتار شده بود.

نیرو‌های آتش نشانی تیم تخصصی چاه نورد بی درنگ محل حادثه را ایمن سازی کردند و پس از نصب کارگاه در دهانه چاه و دسترسی به کارگر جوان، وی که از ناحیه پا دچار مصدومیت شده بود را با استفاده از تجهیزات مخصوص به خارج از چاه انتقال دادند.

نجات یک جوان در ارتفاعات تنگ سرخ

آتش نشانان با حضور در ارتفاعات تنگ سرخ، مرد جوان را که دچار مصدومیت شده بود نجات دادند.

به دنبال تماس یک کوهپیمای جوان با سامانه ۱۲۵ و اطلاع رسانی این حادثه، بلافاصله آتش نشانان تیم کوهستان ایستگاه ۲۲ با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز، ساعت ۱۰:۲۸ صبح امروز خود را به ارتفاعات تنگ سرخ رساندند.

براساس گزارش این حادثه یک نفر آقای ۳۵ ساله، حین کوهنوردی از ناحیه پا دچار مصد‌ومیت شدید شده و قادر به حرکت نبود.

نیروهای عملیاتی به محض رسیدن به محل حادثه، با همکاری نیروهای هلال احمر مرد جوان را بر روی برانکارد فیکس کردند و با توجه به صعب العبور بودن مسیر، در یک عملیات چهار ساعته، وی را به پایین ارتفاعات انتقال دادند.

آتش نشانان در پایان، کوهپیمای جوان را برای انجام معاینات پزشکی و انتقال به مراکز درمانی، تحویل امدادگران اورژانس دادند.

نجات پیرمرد مرودشتی با اقدام به موقع اورژانس

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت گفت: در پی تماس با مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ مبنی بر کاهش هوشیاری مردی ۶۸ ساله در مرودشت به سرعت آمبولانس ۱۱۵ به محل اعزام شد.

امیر شعبانی گفت: با رسیدن تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ بر بالین بیمار دچار ایست قلبی – تنفسی، عملیات احیای قلبی ریوی پیشرفته آغاز شد و بیمار پس از انجام اقدامات لازم به زندگی بازگشت

حادثه در جاده لار- جهرم با ۲ کشته و سه مصدوم

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی لارستان گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه تریلی با خودروی سمند ۲ نفر از سرنشینان سمند در دم جان باختند و سه نفر هم مصدوم شدند.

صباغی گفت: سه مصدوم این حادثه پس از عملیات احیا و اقدامات اولیه پزشکی از سوی نیرو‌های اعزامی اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان امام رضا (ع) لار منتقل شدند.

اوگفت: این تصادف در فاصله حدود ۳۰ کیلومتری لار و فاصله ۱۰ کیلومتری از پلیس راه لار- جهرم و نزدیک به شهر دهکویه لارستان رخ داد.

علت حادثه در دست بررسی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار