سرپرست معاونت اقتصادی استانداری فارس گفت: برای رسیدن به قیمت مصوب ۳۱۵۰۰ باید به گونه‌ای عمل کنیم که نه تولید کننده متضرر و نه به مصرف کننده اجحاف شود.

ربانی‌زاده در جلسه ستاد تنظیم بازار با تاکید بر انجام کار کارشناسی گفت: به تفکر سیستمی و کار جمعی اعتقاد دارم، چون خرد جمعی، انرژی مضاعف و نتیجه بهتری بدنبال دارد.

او گفت: همه می‌توانند نقطه نظرات خود را مطرح کنند تا تصمیم‌گیری بهتری انجام شود و باید تلاش کرد تا افکار عمومی در مسیر حقیقت قرار بگیرد و همواره آماده باشیم تا فضای مجازی آلوده، بر بازار تاثیر منفی نگذارد.

ربانی‌زاده گفت: در کنار نام بازار غالباً وجود دلال مطرح است، به این پرسش پرداخت که مگر دلال باید آنقدر عرصه را باز ببیند که هر زمان اراده کرد عرضه و تقاضا را در بازار با مشکل مواجه کند؟

او گفت: باید برنامه‌هایی پویا برای تبدیل تهدید به فرصت داشته باشیم و همواره منافع عمومی را باید در نظر گرفت، چراکه وکیل مدافع مردمی هستیم که از ما انتظار دارند و تحت فشار هستند.

به گفته سرپرست معاونت اقتصادی استانداری فارس، باید با همکاری و تعامل مثبت کار را پیش برد و باید همفکری، تعامل و خردجمعی در اتخاذ تصمیمات مدنظر قرار دهیم. استان فارس با این وسعت و ظرفیت بایستی در تعادل بازار منطقه و تعامل با استان‌های همجوار نقش موثر و سازنده داشته باشد.

ربانی‌زاده گفت: در بسیاری از مسائل، فارس نمی‌تواند به تنهایی اقدام کند و لازم است شرایط استان‌های همسایه و پیرامونی را نیز در نظر بگیرد و ما باید ایده بدهیم، و در اتخاذ سیاست‌ها و تصمیمات ملی و منطقه‌ای پیشنهاد و مشارکت داشته باشیم.

او می‌گوید: خوب کار کردن و کار خوب کردن متفاوت است، باید فعالیت‌ها را متمرکز و اثربخشی را ارتقا دهیم. آیا باید ۴۰۰ واحد فروش مرغ را کنترل کنیم یا ۱۳ کشتارگاه را؟

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری فارس گفت: نظارت خوب است، ولی باید حتی الامکان نظارت‌ها نامحسوس و سیستمی باشد، چون با این روش آرامش جامعه بیشتر می‌شود.

ربانی‌زاده درباره قیمت مرغ و رسیدن آن به رقم ۳۱۵۰۰تومان گفت: باید برنامه‌ها در تولید و کشتارگاه متمرکز و سامانه جامع تجارت دنبال شود، سیستمی باشد نه باری به هر جهت! قطعاً با این روش عده‌ای سودجو و فرصت طلب نخواهند توانست به راحتی بازار را مختل و تحت کنترل خود بگیرند.

او بر تقویت فضای عمومی تاکید و گفت: همه مردم را ناظر خود کنید از مردم برای مردم؛ هرکس در جای خود و هر دستگاه با توجه به رسالتی که دارد در جایگاه خود عمل کند. برای رسیدن به قیمت مصوب ۳۱۵۰۰ باید به گونه‌ای عمل کنیم که نه تولید کننده متضرر و نه به مصرف کننده اجحاف شود، چون حمایت نکردن از تولیدکننده سبب دلسردی آنان خواهد شد.

ربانی‌زاده گفت: مدیریت افکار عمومی بازار، تولیدکننده و فروشنده باید مدنظر باشد و ترجیحاً جای، «تنظیم بازار» بهتر است واژه «مدیریت بازار» استفاده کنیم.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری فارس گفت: قاعدتا هزینه تولید در استان‌های مختلف یکی نیست و با این وجود سیاست ملی در تعیین قیمت کالا‌های اساسی به ویژه مرغ باید اجرا شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.