مهدی پارسی در نشست با پیمانکاران و مشاوران پروژه های راهسازی استان گفت: جاده های سیستان و بلوچستان هم اینک به کارگاههای راهسازی تبدیل شده بطوری که ۱۲۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی با اعتبار حدود یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و فعال بودن ۱۲ کارگاه راه سازی و اشتغال بیشاز ۲ هزار نفر در محورهای زابل- زاهدان، زاهدان- بیرجند، میرجاوه- زاهدان _ بم و زاهدان- خاش، اسکل آباد- گوهرکوه - بزمان و زابل - زهک در حال ساخت است.
او گفت: با هدف توسعه زیرساختهای ارتباطی و حمل و نقل جادهای بویژه بزرگراه که نوید بخش رونق اقتصادی و افزایش ایمنی سفر در استان خواهد بود در سال ۱۴۰۰، ۶۳ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در محدوده تحت پوشش این ادارهکل بعد از اتمام مراحل ساخت زیر بار ترافیک رفت که امسال در تلاش هستیم بنا بر ضروت نیاز استان به ۹۰ کیلومتر افزایش دهیم.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: با اقدامات مطلوب صورت گرفته، این اداره کل سال گذشته پیشتاز تامین اعتبار و ساخت بزرگراه و راه اصلی در کشور معرفی شد.
او می گوید: از آنجایی که طولانی شدن پروژههای راهسازی با توجه به شرایط اقتصادی و تورم بسیار هزینهبر خواهد بود تمام تلاش این اداره کل با وجود همه تنگناهای مالی تکمیل هر چه سریعتر پروژه های زیرساختی به ویژه بزرگراه در استان است.
پارسی گفت: همچنین با هدف برقراری ترافیک عبوری ایمن، ساماندهی و ایمن سازی ابنیه فنی و جلوگیری از بسته شدن مسیرها در زمان وقوع سیلابهای احتمالی احداث و تکمیل پل های شیله و نهراب درسالجاری به طور ویژه در دستور کار این اداره کل قرار دارد.