مدیرکل انتقال خون استان زنجان گفت: مراکز اهدای خون زنجان در ماه رمضان آماده پذیرش مراجعه کنندگان هستند.

اسدی گفت: ماه رمضان امسال مراکز انتقال خون استان زنجان در شیفت صبح و عصر دایر بوده و آماده خدمت رسانی به همشهریان هستند.

او می گوید: پایگاه‌های انتقال خون در شهر زنجان از روز شنبه تا پنجشنبه در دو نوبت صبح و عصر و بعد از افطار تا ۳۰ دقیقه بامداد پذیرای اهداءکنندگان است.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان گفت: در ابهر انتقال خون فقط شیفت صبح و در شهرستان خدابنده نیز در روز‌های سه شنبه دایر است.

اسدی گفت: افرادی که سابقه اهدای خون دارند و با استراحت کافی و میل وعده سحری می‌توانند در نوبت کاری صبح مراجعه کنند، اما اگر سحری میل نکرده باشند بعد از افطار بهترین زمان برای اهدای خون است؛ چراکه مراکز اهدای خون تا ۳۰ دقیقه بامداد آماده خدمت رسانی هستند.

او بابیان اینکه اهداء خون در ماه رمضان هیچ ضرری برای بدن ندارد، گفت: به روزه داران توصیه می‌شود برای جلوگیری از افت فشار در ساعات اولیه صبح برای اهداء خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان با اشاره به اینکه سن اهداکنندگان خانم و آقا ۱۸ سال تمام است و تا ۶۰ سال برای بار اول می‌توانند مراجعه کنند گفت: اگر افراد از اهدا کنندگان مستمر هستند تا ۶۵ سال امکان اهدای خون را دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.