اثر «طرح زیلوی گلدانی» از محمد حسین فدوی کاشانی هنرمند جوان زیلوباف در ردیف سه طرح برتر جشنواره ملی زیلوی برتر قرار گرفت.

هنرمند جوان زیلوباف کاشانی گفت: در بخش رقابتی «طرح و نقش برتر زیلو» با اثر گلدانی به عنوان یکی از برترین‌های این بخش معرفی شد و لوح افتخار و تندیس جشنواره به وی تعلق گرفت.

محمدحسین فدوی کاشانی گفت: همچنین در بخش غیررقابتی جشنواره ملی زیلوی برتر نیز با موضوع نوآوران و اثر «پاف میز نیلی» از وی تجلیل شده است.

او می‌گوید: آثار او از بین ارسال ۸۶۳ اثر از ۳۱۲ نفر از ۱۱ استان کشور به دبیرخانه جشنواره به مرحله انتخاب آثار برتر راه یافته است.

به گفته او، جشنواره ملی زیلوی برتر در سه بخش رقابتی، غیر رقابتی و ویژه برگزار شد که بخش رقابتی شامل زیلوی برتر، طرح و نقش برتر و عکس برتر زیلو بود و در بخش غیررقابتی نیز برگزیدگان در بخش‌های ماندگاران، پیشکسوتان و نوآوران معرفی و تجلیل شدند.

فدوی کاشانی گفت: هنر صنعت زیلوبافی نشان دیرین نبوغ و نوآوری و نوآوری ایرانیان یکی از نماد‌های جهانی هنر اسلامی ایرانی و سرمایه گرانقدری است که به شکرانه رویش دوباره آن هنرمندانش در جشنواره ملی زیلوی برتر پاس داشته می‌شوند.

دومین جشنواره‌ی ملی «زیلوی برتر» با هدف آشنایی هرچه بیشتر جامعه با زیلو‌های فاخر، اصیل و مرغوب، تشویق تأمین کنندگان، طراحان، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان برای ارائه توانمندی‌ها و دستاورد‌ها و همچنین بسترسازی برای ایده پردازی و نوآوری در هنرصنعت زیلوبافی با شعار «زیلو، رویش دوباره» برگزار شد.

جشنواره زیلوی برتر متعلق به زیلوبافان و هنر زیلو بافی است که جلوه‌های آن در جای جای اماکن مذهبی ما به ویژه بیت مقام معظم رهبری موجود است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار