مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بر اساس تشکیل کمیته دائمی دستورالعمل ویژه برای مقابله با فرونشست در استان اصفهان صادر شده است.

شیشه‌فروش گفت: در رابطه با فرونشست در استان اصفهان دستورالعمل ویژه‌ای را ابلاغ کردیم که بر اساس آن اداره‌کل راه و شهرسازی با در دستور کار قراردادن موضوع فرونشست باید اقداماتی از جمله هماهنگی با کارگروه زیربنایی و بررسی نحوه مواجهه با این پدیده را انجام دهد و شرکت آب منطقه‌ای نیز موظف شد تا احیای رودخانه زاینده‌رود و تالاب گاوخونی، تأمین حقابه‌ها و در کارگروه سازگاری با کم‌آبی مسئله تغذیه آبخوان‌ها را پیگیری کند.

به گفته او برای رسیدگی به موضوع فرونشست در اصفهان قرار بر این شد که اداره‌کل میراث‌فرهنگی طرح‌های تاب‌آوری ابنیه تاریخی در برابر فرونشست زمین را پیگیری و شبکه پایش نصب کند، اداره آبخیزداری طرح‌های بخش سیلاب در دشت‌های مختلف را با هدف تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، روش‌های نوین آبیاری در همه بخش‌ها و صرفه‌جویی در مصرف آب اجرایی کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: همه دستگاه‌ها و بخش‌هایی که ساختمان دارند همانند پل‌ها، ورزشگاه‌ها، مجموعه‌های مسکونی، ابنیه پل‌های تاریخی، خطوط ریلی و فرودگاهی، تأسیسات و زیرساخت‌ها در برابر فرونشست زمین باید الزامات ایمنی و اصولی در مدیریت ساخت و ساز‌ها رعایت کنند و قبل از احداث در این مناطق استعلام لازم را انجام دهند.

به گفته شیشه‌فروش بر اساس موافقت‌نامه شهرداری با دانشگاه، ظرف امسال مطالعات بهره‌وری خطر فرونشست زمین در شهر اصفهان آماده می‌شود تا مطابق با آن مطالعات اقدامات لازم انجام شود.

بر اساس تشکیل کمیته دائمی همه دستگاه‌ها موظف شدند که سیستم‌های خود را در برابر فرونشست تاب‌آور کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.