مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت:بااجرای طرح نوروزی۱۴پرونده تخلف از کشتارگاه هاو واحد‌های تولیدی فرآورده‌های خام دامی تشکیل وتحویل مراجع قضایی شد.

حاج کاظمی گفت: طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی در کشتارگاه‌های دام و طیور، واحد‌های تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی از ۱۴ اسفندماه پارسال  آغاز شده است.

او می گوید: تا پایان ۱۵ فروردین امسال ۲ هزار و ۴۱ مورد بازرسی و نظارت از این واحدها، انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: از این واحد‌ها ۱۹ مورد نمونه برداری انجام و بیش از ۲ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی معدوم شد.

حاج کاظمی گفت: علاوه بر این سه هزار و ۳۶۴ کیلوگرم فرآورده خام دامی نیز ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.

او می گوید: در این بازدید‌ها ۲۲۴ مورد غیربهداشتی مشاهده و تذکر کتبی صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان به نظارت بر کشتار طیور در کشتارگاه‌ها اشاره کرد و گفت: بر ذبح سه میلیون و ۱۸۳ هزار و ۷۷۰ قطعه طیور در مدت مذکور نظارت شده است.

حاج کاظمی می گوید: بر نحوه ذبح سه هزار و ۸۹۰ راس گوسفند و بز، ۲ هزار و ۲۶۶ رأس گاو و گوساله نظارت شده است.

او می گوید: سه هزار و ۴۷۶ کیلوگرم گوشت خام دامی از دام‌های کشتار شده و ۲۹ هزار و ۶۷۲ کیلوگرم نیز گوشت طیور به دلیل موارد بهداشتی ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: مصرف کنندگان مواد خام دامی در این استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از کشتار غیرمجاز، عرضه این مواد به صورت تاریخ گذشته و غیربهداشتی، مورد را جهت بررسی با سامانه ۱۵۱۲ به ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها اطلاع دهند.

حاج کاظمی، رعایت نکردن موازین بهداشتی درنگهداری، عرضه فرآورده‌های تاریخ مصرف گذشته و فاسد خام دامی گوشت قرمز، گوشت مرغ، ماهی و تخم مرغ را از جمله موارد غیربهداشتی برشمرد.

او می گوید: در برخی موارد متصدیان عرضه گوشت مرغ، اقدام به قطعه بندی و بسته بندی غیرمجاز می‌کنند که این نیز تخلف بهداشتی است.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: قطعه بندی‌هایی با این روش، بدون شناسنامه و بدون نظارت دامپزشکی انجام می‌شود و در صورت مشاهده توسط بازرسان دامپزشکی موضوع به مراجع قضایی ارجاع داده خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.