مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان از افزایش دو درصدی تعداد بیمه شدگان نسبت به مشابه سال گذشته خبر داد.


احسان کامرانی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در دیدار مدیرکل و معاونین اداره کل تامین اجتماعی استان با معرفی سازمان تامین اجتماعی به عنوان یکی از بزرگترین سازمان‌های بیمه‌گر در کشور معرفی کرد و گفت: طرح خوبی در سازمان تامین اجتماعی برای تحت پوشش بیمه‌ای قرار دادن زنان خانه‌دار و دانشجویان اجرا می‌شود اما بسیاری از جامعه هدف از اجرای این طرح‌ها بی‌خبرند که لازم است اطلاع رسانی گسترده و آگاهی بخشی در جامعه به صورت منظم انجام شود.

وی گفت: اجرای طرح بیمه زنان خانه‌دار و دانشجویان دو طرحی است که می‌تواند کمک شایانی به این اقشار جهت دریافت خدمات بیمه‌ای داشته باشد همچنین مردم هرمزگان در زمینه دریافت خدمات مناسب بیمه ای نیازمند حمایت و توجه هستند و ضروری است سازمان‌های بیمه گر چتر خدمات خود را به گونه ای گسترش دهند که مردم در زمینه دریافت خدمات بیمه‌ای به ویژه درمان با کمترین مشکل مواجه باشند.

کامرانی با اشاره به مطالبات سازمان تامین اجتماعی گفت: بی شک حمایت از سازمان تامین اجتماعی برای وصول مطالبات بیمه‌ای در دستورکار قرار خواهد گرفت تا مشکلی در زمینه ارائه خدمات از سوی این سازمان به مردم به وجود نیاید.

عباس اکبری مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان نیز در این نشست گفت: سازمان تامین اجتماعی هرمزگان با داشتن ۳۵ واحد اجرایی و ۴۳۰ نفر پرسنل، در حال خدمات رسانی به اقشار مختلف مردم استان هرمزگان است و در ایت واحد‌ها ۱۸ نوع خدمت متنوع بیمه‌ای به مردم ارائه می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر ۸۸۷ هزار و ۳۷۰ نفر بیمه شده اصلی و تبعی در استان هرمزگان وجود دارد که ۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد را به ثبت رسانده است.

اکبری گفت: تعداد بیمه شدگان اصلی در هرمزگان ۳۳۰ هزار نفر است که ۸۴ درصد از این جمعیت معادل ۲۷۶ هزار نفر شاغلین مرد و ۱۶ درصد حدود ۵۴ هزار نفر شاغلین زن هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان گفت: تاکنون ۶۷ هزار و ۶۱۸ نفر مستمری بگیر اصلی و تبعی از خدمات این سازمان استفاده کرده‌اند که از این بین ۵۷ هزار و ۲۴ نفر مستمری بگیران اصلی از سازمان تامین اجتماعی هستند.

وی گفت:در استان هرمزگان به طور کلی ۹۸۳ هزار و ۹۰۰ نفر تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند که این میزان ۵۰ درصد از جمعیت کل استان را در بر میگیرد همچنین حدود ۳۰ هزار واحد کارگاهی نیز تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که ۷۲ درصد از این تعداد، کارگاه‌های دارای یک تا ۵ نفر بیمه شده را تشکیل می‌دهند و ۳ درصد معادل ۹۷۲ واحد شامل کارگاه‌های بزرگ با بیش از ۵۰ نفر بیمه شده هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.