مدیرعامل ستاد دیه خوزستان گفت: هم اکنون حدود ۳۰۰ نفر از زندانیان غیر عمد چشم انتظار حمایت و مهربانی نیکوکاران و رهایی از بند هستند.

 حجت الاسلام و المسلمین قدرت اله هاشم نیا گفت: در سال‌های اخیر بیش از ۳ هزار زندانی جرائم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده بازگشته اند.

او  ستاد دیه متولی را آزادی زندانیان جرائم غیر عمد دانست و ادامه داد: این افراد ناخواسته گرفتار شده اند، دِینی به گردن آن قرار دارد، این در حالی است که ارتکاب به جُرم آن‌ها عمدی نبوده است.

مدیرعامل ستاد دیه خوزستان گفت: افرادی که در تصادف باعث فوت یا ایجاد نقص عضو برای دیگران می‌شوند و ملزم به پرداخت دیه هستند، یا در حادثه کارگاهی دخالت داشته، حتی کاسب‌هایی که دچار ورشکستگی می‌شوند، کشاورزانی که محصول آن‌ها ثمر نداده، ضامن شده و وام گیرنده فرار کرده، زندانیان نفقه، مهریه و ... جزو زندانیان جرائم غیر عمد محسوب می‌شوند.

 این مقام مسئول می گوید: اعضای این ستاد، پس از تشکیل پرونده، تحقیقات گسترده را آغاز می‌کنند و هنگامی که به این اطمینان رسیدیم که فرد گرفتار در زندان توانایی مالی ندارد، با برگزاری جشن گلریزان و دعوت از خیران و نیکوکاران و جمع آوری کمک‌های نقدی شرایط آزادی آن‌ها را فراهم می‌کنیم، اما در صورتیکه مشخص شود که فرد دارای اموال و املاکی باشد که بتواند با فروش آن برای آزادی خود استفاده کند، شامل طرح آزادی زندانیان جرائم غیر عمد نمی‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین هاشم نیا هدف از راه اندازی «پویش رهایی»  را جمع آوری کمک‌های مردمی به میزان دلخواه و هر چند اندک برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد عنوان کرد .

مدیرعامل ستاد دیه خوزستان گفت: این اطمینان را به مردم و نیکوکاران می‌دهیم که مبالغ جمع آوری شده به هیچ عنوان برای رهایی افراد شرور، سارق و... هزینه نخواهد شد.

 این مقام مسئول استفاده از بیمه‌های حوادث و بیمه زندگی را راهکاری مناسب برای پیشگیری از گرفتار شدن در زندان برشمرد و گفت: آزادی این زندانیان، خط مقدم کار‌های خیر در ماه مبارک رمضان محسوب می‌شود، بنابراین از شهروندان، عموم مردم و نیکوکاران خواهشمندیم ما را در رهایی این افراد و پرداخت دیه و بدهی آن‌ها یاری دهند.

پارسال ۳۶۷ زندانی از زندان رها گشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.