امانی در سفر به استان مرکزی گفت: با مصوبه مجلس شورای اسلامی، قیر امسال از ابتدای سال در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری کشور در جریان سفر به شهرستان شازند استان مرکزی مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

با مصوبه مجلس شورای اسلامی، امسال قیر امسال از ابتدای سال در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته که این مهم بهترین فصل کاری بویژه در ۶ ماهه اول سال و در استان‌های سردسیر است.

امید است بتوانیم زودتر اقدامات لازم را انجام دهیم و این اتفاقات باعث می‌شود که امسال بیشتر به بحث راه‌ها پرداخته شود.


اعتبار راه‌ها بر اساس تخصیص صورت می‌گیرد و برهمین اساس و شاخص‌های ترافیک استان‌ها، کریدور‌های شمال - جنوب، کریدور‌های ترانزیتی و بحث‌های ورودی بار، شاخص‌های اعتباری استان‌ها را مشخص می‌کنند.

بر اساس کمبود اعتباری که در سال‌های گذشته وجود داشته، همه استان‌ها از جمله مرکزی درگیر این موضوع بوده‌اند.

با اتفاقاتی که در دولت سیزدهم رخ داده این نوید داده می‌شود که بحث راه‌ها به صورت جدی‌تر در سال جاری بویژه کریدور‌ها و شریان‌های اصلی مورد توجه و اعتبار ویژه قرار گیرد.

بازدید امروز راه‌های ارتباطی استان مرکزی هم در همین راستا صورت گرفته است.

بیشترین اعتبار در بحث کریدور اصلی به استان مرکزی اختصاص داده شده است، و یک سری راه‌های روستایی هم وجود دارد که مردم روستا‌ها را گرفتار کرده و در حد بضاعت به آن‌ها توجه می‌شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری کشور در پایان گفت: طرح ابرار نیز در دستور کار است که از طریق ماشین‌آلات، به مسیر‌های مورد نیاز کمک رسانی خواهد شد.

بیغش نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی هم گفت: راه اصلی شمال به جنوب استان مرکزی به لحاظ فرسودگی و شکستگی شبیه راه‌های روستایی است.

در استان مرکزی ۱۰ میلیون ۵۰۰ هزار تردد در ایام نوروز امسال رخ داد که این استان رتبه سوم تردد ساعاتی را در کشور به خود اختصاص داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.