گروه کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی به منظور بازدید از باغات خسارت دیده ناشی از سرمای بهاره به کرمان سفر کرد.

 حسنی مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک، رستم پور مشاور معاون وزیر و مسئول طرح برنامه معاونت امور باغبانی، آهنی مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت جهاد کشاورزی و حسن نژاد قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی وارد استان کرمان شدند و مورد استقبال خیراندیش رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمان و معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی و مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان کرمان قرار گرفتند.

خیراندیش در رابطه با خسارت وارده به باغات ناشی از سرمازدگی به گروه کارشناسی گفت: سرمای بهاره به ۱۷۲ هزار هکتار باغات استان کرمان خسارت وارد کرد که ۱۵۴ هزار هکتار آن مربوط به باغات پسته و باقی آن ها مربوط به باغات بادام، گردو و درختان هسته دار است. 

او می گوید: بیش از ۷۰ درصد باغات پسته استان کرمان از ۲۵ تا ۸۰ درصد خسارت دیده اند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: در سال جاری، سرمای بهاره ۵۰ درصد از محصول پسته را ازبین برده است و نزدیک به ۱۱ هزارمیلیارد تومان به باغات پسته و بیش از هزار میلیارد تومان به باغات گردو، بادام و درختان هسته دار خسارت وارد کرد. 

قرار است گروه کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی و همراهان از باغات خسارت دیده در شهرستان‌های رفسنجان، انار، شهربابک و سیرجان بازدید کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار