مدیر امور آب و فاضلاب بردسکن گفت: از مجموع ۷۶ روستای شهرستان که زیر پوشش این مدیریت هستند آب شرب ۳۴ روستا توسط تانکر‌های سیار تامین می‌شود.

حسین مهدوی اولیایی گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی و وضعیت خشکسالی در منطقه متاسفانه بخش قابل توجهی از منابع آبی از جمله قنوات، چشمه‌ها و چاه‌های دستی خشک و یا دبی آن به شدت کاهش پیداکرده است.

مدیر امور آب و فاضلاب بردسکن گفت: با این اوضاع تابستان سختی را پیش رو داریم و باید مصرف آب را مدیریت نماییم.

مهدوی اولیایی گفت: قریب به ۶۰ درصد آب شرب بردسکن به ویژه روستا‌های منطقه کوهپایه بردسکن از منابع آب سطحی تامین می‌شود، مدیریت آب و فاضلاب شهرستان در راستای رفع بحران آب از هم اکنون اقداماتی را در زمینه لایروبی منابع آبی و خرید آب استیجاری از بخش خصوصی و آبرسانی سیار در دستور کار خود قرار داده است.

او از مشترکان آب شرب خواست تا از مصارف غیرضرور و استفاده از آب شرب برای دام و درختان جدا پرهیز کنند که در فصل تابستان با تنش آبی و یا بی‌آبی مواجه نشویم.

مدیر امور آب و فاضلاب بردسکن طول شبکه آب رسانی گفت: آب شرب ۳۴ هزار مشترک این شهرستان از طریق ۵۲ منبع آبی شامل چشمه، چاه عمیق، قنوات و چاه دستی با ۵۷۰ کیلومتر شبکه توزیع، ۳۹۰ کیلومتر خطوط انتقال و ۲۰ هزار و ۳۵۰ متر مکعب مخزن ذخیره تامین می‌شود.

او گفت: بیش از ۵۰ درصد از شبکه‌های آبرسانی  بردسکن فرسوده و بالای ۴۰ سال قدمت دارد و بر تخصیص اعتبار برای اصلاح و توسعه شبکه لازم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.