امام جمعه بندرعباس:

استان هرمزگان نیازمند ارائه الگوی کشت جدید است

این استان نیازمند ارائه الگوی کشت جدید است، این درحالی است برخی از مردم از تغییر الگوی رایج خود در کشت، ترس دارند و باید فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه انجام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده روز چهارشنبه در دیدار مدیران و معاونان دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی در هرمزگان با وی، تغییر الگوی کشت را یکی از دغدغه‌های جدی خود دانست و گفت: مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی می‌تواند در این زمینه اثرگذار باشد و امیدواریم برنامه‌ریزی دقیق و جامعی برای تحقق این امر تدوین و پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه در مجموعه استان هرمزگان در حوزه هماهنگی بین دستگاهی در حوزه جهادکشاورزی دل نگرانی وجود دارد، گفت: وزارت جهاد کشاورزی اداره های زیادی را در زیر مجموعه خود دارد که گشودن قفل‌های بسته در نهادها و اداره ها باید در دستور کار باشد. 

امام جمعه بندرعباس پیشنهاد کرد در جاهایی که نیازمند هماهنگی بین دستگاهی وجود دارد، کارگروهی متشکل از تمام دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی ایجاد شود تا هم افزایی دستگاه‌ها بیشتر شود و پیش روی هم موانع قرار ندهند.

وی صادرات را پشتوانه تولید محصولات کشاورزی دانست و گفت: محصول تولیدی باید پاسخگوی بازار داخل کشور شود اما در این حال، بازگشایی دریچه‌های صادراتی محصول باعث تقویت اقتصادی کشاورز خواهد شد، به همین جهت باید هماهنگی‌ها و پیگیری‌های لازم برای تحقق این امر توسط جهاد کشاورزی انجام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با ذکر این نکته که باید به ظرفیت تعاونی‌ها توجه بیشتری شود، گفت: برخلاف مکاتب اقتصادی غربی و شرقی که اهمیتی برای بخش دولتی یا بخش خصوصی قائل نیستند، بخش دولتی و بخش خصوصی در اقتصاد اسلامی مورد تاکید است.

وی، تعاونی‌ها را ظرفیت بسیار بالایی برای اقتصاد کشور دانست وگفت: باید برنامه‌ریزی لازم انجام شود تا تمام تعاونی‌ها به خصوص در حوزه تولید، ساماندهی شوند تا سرمایه‌ها وارد چرخه تولید و ایجاد اشتغال شوند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با بیان اینکه نباید تنها منتظر سرمایه‌گذاران عظیم باشیم، گفت: با همین سرمایه‌های خرد مردم می‌توان اتفاق های بزرگی را رقم زد و سود حاصل از فعالیت‌ها نیز عاید تعاونی‌ها می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با ذکر این نکته که مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی باید وارد یک چشم انداز و نگاه نو شوند، گفت: اتصال مرکز تحقیقات جهادکشاورزی با سازمان‌های مردم نهادی که در حوزه دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند و از طرفی استفاده از این دستاوردها در حوزه ماموریتی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند اثربخش و مفید باشد.

وی، با بیان اینکه مردم از سازمان جهاد کشاورزی انتظار حل مشکلات خود را دارند، عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی نباید در قامت توزیع که فعالیت تصدی‌گری است قرار گیرد ،چراکه جهاد کشاورزی جایگاهی فرای ایجاد شبکه توزیع کود و غیره دارد و باید بیشتر به حل مشکلات و چالش‌های کلان کشاورزان و بخش کشاورزی استان ورود کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار