سران چارچوب هماهنگی عراق در تلاش هستند تا با برگزاری نشست‌های پی‌درپی برای انتخاب نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور چاره‌ای بیاندیشند.

رهبران چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی راهکار مقابله با وضع سیاسی در عراق را با برگزاری نشستی در خانه هادی العامری رهبر ائتلاف الفتح بررسی کردند.

به گزارش پایگاه اینترنتی شفق نیوز هدف از این نشست، بررسی ابتکار عمل چارچوب هماهنگی و راهکار مقابله با وضع سیاسی بود که کشور را فرا گرفته است.

علی الفتلاوی از رهبران چارچوب هماهنگی پیشتر به شفق نیوز گفته بود: «چارچوب هماهنگی طی دو روز گذشته تلاش‌های گسترده‌ای به همراه همه گروه‌های سیاسی انجام داده و ابتکار عمل چارچوب هماهنگی را با هدف پایان دادن به بن بست سیاسی به این گروه‌ها داده است و این ابتکار عمل رسما به ائتلاف سه گانه از جمله جریان صدر ارائه شد.»

الفتلاوی اعلام کرد برخی از گروه‌های سیاسی در خصوص ابتکار چارچوب هماهنگی و حمایت و تأیید آن تعامل زیادی دارند وآن‌ها منتظر پاسخ برخی دیگر از طرف‌ها به مفاد آن هستند.

پیش از این نماینده چارچوب هماهنگی شیعیان عراق دستیابی به توافق میان نیرو‌های اهل سنت، کُرد‌ها و برخی طرف‌های شیعه را برای تشکیل دولت آینده بعید دانست و تایید کرد مهلت جریان صدر بدون اجماع شیعیان به توافقی نخواهد رسید. پیشتر در پی سومین شکست پارلمان عراق برای تشکیل جلسه به منظور انتخاب رئیس جمهور، مقتدی صدر رئیس جریان صدر در توئیتر خطاب به هیئت چارچوب هماهنگی (گروه‌های شیعه عراق) نوشت: هرگز با شما توافق نخواهیم کرد، زیرا توافق به معنای سقوط است.

هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح، چند روز پس از به تعویق افتادن سومین جلسه پارلمان عراق برای انتخاب رئیس جمهور این کشور، دستکاری در نتایج انتخابات را عامل اصلی وضع سیاسی موجود در این کشور دانست و تایید کرد آن‌ها از ابتدا نسبت به تقلب در انتخابات و جعل نتایج هشدار داده بودند.

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار