معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از نرخ مصوب هر کیلوگرم شیرینی زولبیا و بامیه در مشهد خبر داد.

علی غفوری مقدم گفت: نرخ تایید شده توسط ریاست این سازمان به عنوان رئیس کمیسیون نظارت، هر کیلوگرم زولبیا و بامیه ممتاز ۶۵ هزار تومان، هر کیلوگرم درجه یک این شیرینی ۵۵ هزار تومان و هر کیلوگرم درجه ۲ این شیرینی ۴۰ هزار تومان است.

امیر دلداری مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: طبق قانون، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، رئیس کمیسیون نظارت نیز می‌باشد و باید نرخ پیشنهادی انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان به تایید رئیس سازمان مربوطه رسیده تا قابلیت اجرایی داشته باشد.

او گفت: نرخ پیشنهادی اتحادیه برای این شیرینی در روز ۱۳ فروردین ماه به انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اعلام شده و این انجمن نرخ مزبور را در روز ۱۴ فروردین ماه مورد بررسی قرار داده است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان بعد از اینکه به نرخ نهایی هر کیلوگرم زولبیا و بامیه رسید، آن را به اتاق اصناف اعلام کرد، سپس نرخ پیشنهادی برای تایید نهایی به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارسال شد.

دلداری گفت: امروز نرخ نهایی و مصوب زولبیا و بامیه از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اعلام شده که کمی کمتر از نرخ پیشنهادی اتحادیه است، تصویب این نرخ نیز در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان انجام گرفته است.

محمد فرزانی رئیس اتحادیه صنف شیرینی سازان مشهد گفت: نرخ مصوب زولبیا و بامیه با نرخ پیشنهادی این اتحادیه تنها پنج هزار تومان در هر کیلو تفاوت دارد. از یک سو قیمت مواد اولیه بویژه شکر و روغن برای قنادان بسیار افزایش یافته، از سوی دیگر دستمزد کارگر بالا است، لذا نرخ مصوب برای شیرینی باید صرفه اقتصادی برای کاسبان داشته باشد.

به گفته او جنس سالم با مواد اولیه خوب، ولی با قیمت بالاتر به دست مردم دادن بهتر از جنس ناسالمی است که با مواد اولیه ارزان‌تر، اما با درجه سلامت پایین‌تر تهیه و به مردم عرضه شود، اگر بازار به حال خود گذاشته شود و اجازه دهند عرضه و تقاضا، تعیین کننده قیمت هر کالا باشد، شرایط برای کاسب و خریدار بهتر خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.