مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با اشاره به خدمات ۹۶۲ میلیارد تومانی کمیته امداد به مددجویان استان در پارسال، گفت : حدود ۲۵ درصد این خدمات از محل کمک‌های مردمی تامین شده است.

پیمان ترکمانه در تشریح برنامه‌های امداد در ماه مبارک رمضان از اجرای طرح پویش "به عشق علی (ع) " خبر داد و گفت : تهیه حداقل ۱۱۰ هزار پرس غذای گرم و توزیع آن درب منزل محرومان در قالب این طرح در دستور کار قرار دارد.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه تهیه و توزیع ۲۵ هزار بسته غذایی با همکاری دستگاه‌های مختلف هم در قالب این طرح پیگیری خواهد شد.

جذب بیشتر خیرین جهت حمایت از ایتام در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین و بسترسازی جهت جمع آوری زکات فطریه در پایان ماه مبارک از دیگر برنامه‌های امداد در این ماه مبارک است.

هدفگذاری برای ایجاد ۱۵ هزار شغل برای مددجویان در این سال انجام شده است.

پارسال ایجاد ۱۰ هزار شغل هدفگذاری شد که هشت هزار مورد آن محقق شد و امسال تقریبا دو برابر این تعداد هدفگذاری شده است. البته هنوز منابع اشتغال پارسال کامل جذب نشده و برای جذب آن تا دو سه ماه آینده فرصت باقی است.

امسال ایجاد اشتغال برای پنج دهک پایین جامعه هم به کمیته امداد محول شده و در همین راستا ایجاد ۱۵ هزار شغل هدفگذاری شده که بخشی خانواده‌های تحت حمایت و بخش دیگر خانواده‌های پنج دهک پایین جامعه که تحت حمایت نیستند را شامل می‌شود.

اعتبار لحاظ شده برای ایجاد این تعداد شغل هزار میلیارد تومان است برای هر شغل بطور متوسط ۷۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده و سقف این تسهیلات هم ۱۰۰ میلیون تومان است.

علاوه بر این، ایجاد ۴۲۰۰ شغل از طریق "کاریابی" در واحد‌های تولیدی و صنعتی برای مددجویان امداد هم در دستور کار قرار دارد.

مشوق‌هایی برای این کار در نظر گرفته شده، برای کارفرمایان ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به ازای بکارگیری هر مددجو و یا پرداخت دو سال حق بیمه آن‌ها در نظرگرفته شده است‌

برنامه‌های امسال امداد در حوزه مشارکت‌های مردمی توسعه بخش‌های مردمی و مراکز نیکوکاری در دستور کار قرار دارد.

 ۱۸۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان فعالیت دارد در تلاشیم تا همپوشانی‌های موجود ارائه خدمت به نیازمندان را به حداقل رسانده و این همپوشانی‌ها را به هم افزایی تبدیل کنیم.

برنامه دیگر امداد در امسال توسعه دریافت صدقات غیرحضوری و الکترونیکی از مردم است و در همین راستا استفاده از کد‌های QR در دستور کار قرار گرفته است.

افراد با اسکن این کد‌ها از طریق گوشی می‌توانند ظرف کمتر از یک دقیقه صدقات خود را پرداخت کنند.

سامانه امداد هوشمند و کارآمد در اواخر پارسال راه اندازی شده این سامانه نقش موثری در تسریع و تسهیل در خدمات رسانی به مددجویان دارد و خانوار‌های نیازمند می‌توانند از طریق این سامانه ثبت نام کرده و نیاز خود را برای بهره گیری از خدمات امداد اعلام کنند.

 ۳۶ بانک اطلاعاتی دستگاه‌های مختلف به این سامانه متصل است و به راحتی می‌توان وضعیت خانوار‌های عضو سامانه را بررسی کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.