با استعفای دومین عضو حزب نفتالی بنت، کابینه او متزلزل‌تر از پیش شده و با خطر فروپاشی مواجه است.

عضو حزب نخست وزیر رژیم صهیونیستی از ائتلاف کابینه این رژیم استعفا کرد و در پی آن حزب حاکم، اکثریت طرفدار خود در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) را از دست داد و کابینه متزلزل‌تر از پیش شد.

به نوشته خبرگزاری صفا، ایدیت سیلمن نماینده حزب یمینا از استعفای خود و حمایت نکردن از کابینه خبر داد. وی این اقدام را غافلگیرکننده خواند و افزود این گام خطر‌های بزرگی به دنبال خواهد داشت که ادامه فعالیت کابینه را تهدید می‌کند.

کانال ۱۲ رژیم اشغالگر اعلام کرد استعفای وی بزرگ‌ترین هدیه به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق رژیم اشغالگر است. با توجه به تزلزل ائتلاف کنونی کابینه، استعفای وی به اهداف نتانیاهو برای بازگشت به حکومت کمک می‌کند.

این کانال به نقل از برخی منابع حزب لیکود اعلام کرد سیلمن، آخرین فردی نخواهد بود که از حزب بنت جدا خواهد شد و پس از وی، افراد دیگری هم این کار را انجام خواهند داد.

از سوی دیگر، پایگاه اینترنتی عکا نوشت سیلمن گفت «به عضویت خود در ائتلاف کابینه پایان خواهم داد و به تلاش برای متقاعد کردن دوستانم به بازگشت و تشکیل کابینه راستگرا ادامه خواهم داد. می‌دانم که تنها فردی نیستم که به این شکل تفکر می‌کند.»

برخی منابع حزب لیکود اعلام کردند به سیلمن وعده داده شد که در انتخابات آینده به فهرست لیکود ملحق و وی به عنوان وزیر بهداشت تعیین شود.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی از استعفای سیلمن استقبال کرد و گفت «از شنیدن بیانیه سیلمن بسیار خوشحال شدم و به نمایندگی از گروه‌های مردمی اسرائیلی به وی تبریک می‌گویم.»

عکا در ادامه نوشت: این عضو کنست کابینه بنت را با بحران بزرگی مواجه کرد که خبر از فروپاشی آن می‌دهد. به طوری که این کابینه از اکثریت لازم برای تضمین موفقیتش برخوردار نیست. استعفای سیلمن به این معناست که ائتلاف کابینه وی در اسرائیل فقط ۶۰ رای دارد نه ۶۱ رای. این ائتلاف در جذب اکثریت در کنست با مشکل مواجه خواهد شد.  افزون بر آن‏، کابینه با ۶۰ عضو کنست نخواهد توانست قوانین اصلی را به تصویب برساند و نخواهد توانست بودجه آینده حکومت را به تصویب برساند.

سیلمن، دومین فردی است که از حزب یمینا خارج شد. به این ترتیب، حزب بنت فقط پنج عضو در کنست دارد.

به نظر می‌رسد نخست وزیر رژیم صهیونیستی از پیش در خصوص قصد سیلمن برای خروج از حزب، خبر نداشت و از طریق گزارش‌های رسانه‌ها از این موضوع مطلع شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار