مجدالدین معلمی هفته هنر انقلاب را فرصت تقدیر از هنرمندانی دانست که متعهد به انقلاب هستند و متناسب با نیاز مردم اثر خلق می‌کنند.

مجدالدین معلمی دبیر هفته هنر انقلاب اسلامی، گفت: این یک هفته فرصتی فراهم می‌کند تا از هنرمندانی که در یکسال گذشته متناسب با نیاز و دغدغه‌های مردم تولید اثر کرده اند، تقدیر و هنرمندان متعهد به انقلاب معرفی شوند.

به عقیده او، معرفی چهره هنر انقلاب و تقدیر از آن‌ها در هر دوره، باید بتواند فرهنگ انقلابی را ایجاد و هنر انقلاب را معرفی کند.
معلمی می‌گوید: هر بار که در معرفی و گرامیداشت هنرمندان انقلابی موفق عمل کردیم، به توفیقات خوبی هم در جامعه رسیدیم. اما باید بپذیریم که در این مدت در معرفی فعالان عرصه هنر انقلاب کمکاری شده است و باید اهتمام بیشتری در این مسئله داشته باشیم.

او معتقد است که هنر انقلاب از نظر ما، هنر سال ۵۷ نیست، بلکه هر هنری است که بتواند با مردم ارتباط برقرار کند بنابراین هنر روشنفکری و فرم‌زده و جشنواره‌ای نمی‌تواند دغدغه مردم باشد. نگاه مردم به کیفیت اثر هنری است. هر چه هنر انقلاب کیفی‌تر شود، می‌تواند ارتباط بهتری با مردم بگیرد.

به گفته دبیر هفته هنر انقلاب، قرار است در این یک هفته، هر شب جمعی از هنرمندان تخصصی یک رشته گردهم آیند تا در کنار گرامیداشت آنها، مسائل آن رشته‌ها هم بررسی شود. «تکریم و تجلیل از هنرمندان عرصه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۰»، «تشکیل ۲۰ هیأت علمی» و «گسترش زیرساخت‌ها و بستر‌های لازم برای خلق اثر هنری» سه شاخص مدنظر هفته هنر هستند.

معلمی ادامه داد: در نوشهر، گنبد کاووس و تهران سینما‌هایی را افتتاح می‌کنیم. در فارس و یزد گالری و در همدان یک فروشگاه کتاب افتتاح خواهد شد. چون رویکرد امسال ما تمرکز بر استان‌ها است و در همه استانها، چهره هنر استان را هم معرفی می‌کنیم و متناظر هر برنامه تهران را در استان‌ها هم داریم. یک روز سینمای نیم بها داریم و کتاب‌های سوره مهر هم با تخفیف ۲۵ درصدی ارائه می‌شود.

مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنر‌های تجسمی هم از طراحی ۳۰ پوستر مبتنی بر نوشته‌های شهید آوینی توسط هنرمندان برجسته عرصه گرافیک زیر نظر استاد مسعود نجابتی و نمایش آن‌ها در مراکز استان‌ها خبر داد.

به گفته او سردیس شهید آوینی اثر قدرت‌الله معماریان هم در ۳۰ نسخه تولید شده و به همه استان‌ها ارسال می‌شود. در فرهنگسرای نیاوران و گالری‌های حوزه هنری نمایشگاه داریم. بیلبورد‌های شهری هم به معرفی چهره‌های هنر انقلاب اختصاص می‌یابد.

این کارتونیست درباره برگزاری مسابقه‌ای پیرامون تهاجم روسیه به اوکراین توضیح داد: فضایی مانند دیوارنگاره میدان، ولی عصر را مهیا می‌کنیم تا به کارتون و کاریکاتور اختصاص یابد و مطالبات مردمی و مباحث سیاسی را در آن به نمایش بگذاریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
عجب