نماینده مردم سبزوار در مجلس مسئله خودرو و کیفیت پایین آن را یکی از سه معضل اصلی کشور دانست.

بهروز محبی نجم آبادی نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس با بیان اینکه یکی از مشکلات بنیادین ما در کشور موضوع خودرو است گفت: هیچ کشوری با چنین معضلی روبه رو نیست، اگر بپذیریم مسئله خودرو یکی از سه مسئله اصلی کشور است سوال اینگونه مطرح می‌شود که اکنون مجلس و دولت برای حل این مسئله چه اقدام عملی انجام داده اند.

نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هیات رئیسه مجلس و شورای نگهبان درخصوص مجوز واردات خودرو تصمیم‌گیری کردند و هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت در این زمینه دخالتی نداشتند. براساس آیین‌نامه حفظ شأن مجلس برعهده هیات رئیسه است، حذف مجوز واردات خودرو از لایحه بودجه بدون اخذ نظر نمایندگان معنایی ندارد. 

به گفته محبی، حذف واردات خودرو به هر دلیل و با هر مستنداتی که مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان انجام داده اند ادامه همان مسیر گذشته و تداوم تولیدات بی کیفیت و انحصار عاری از رقابت سالم را ایجاد می‌کند. ارابه‌های مرگی که در باز شدن یک کیسه هوای محدودی که در خودرو در نظر گرفته شده ناتوانند و آن‌ها تا کی و تا چه میزان تلفات، می‌خواهند طی طریق کند.

رحمت الله نوروزی نماینده مردم علی آباد در مجلس در تذکری گفت: در ایام نوروز بیش از ۶۰۰ نفر در جاده‌ها کشته شده‌اند ، تا کی قرار است ارابه‌های نعش‌کش را در جاده‌ها داشته باشیم، باید طبق مصوبه کمیسیون تلفیق واردات خودرو صورت گیرد تا رقابت در این بازار شکل گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار