روند بستری‌های مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان گیلان افزایشی است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: با شناسایی و بستری ۶۹ بیمار جدید در شبانه روز گذشته، تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان به ۲۲۰ نفر رسید.

به گفته فردین مهرابیان، حال ۴۴ بیمار بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌هان گیلان وخیم است.

فعالیت بیش از ۴۶۰ مرکز واکسیناسیون در گیلان

او از فعالیت ۴۶۵ پایگاه واکسیناسیون امروز در گیلان خبر داد و گفت: برای قطع زنجیره انتقال کرونا باید جمعیت ایمن نسبت به این ویروس زیاد شود و تزریق دُز‌های واکسن به این امر کمک می‌کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: واکسن‌های ۸ گانه کرونا امروز (چهارشنبه ۱۷ فروردین ماه) در پایگاه‌های تجمیعی و موردی این استان به شهروندان تزریق می‌شود.

به گفته آقای مهرابیان، امروز واکسن‌های سینوفارم، برکت، آسترازنکا، اسپایکوژن، پاستوکووک، پاستوکووک پلاس، رازی کووپلاس و فخرا در مراکز واکسیناسیون گیلان تزریق می‌شود.

او همچنین از فعالیت ۲۲۲ مرکز واکسیناسیون در شهرستان رشت خبر داد و گفت: امروز نوبت‌های ۳ گانه واکسن‌های سینوفارم و برکت و نوبت دوم و سوم واکسن آسترازنکا در اتوبوس سیار شماره یک در خیابان دانشجو شهر رشت تزریق می‌شود.

علاوه بر واکسیناسیون، استفاده از ماسک، حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی، دست نزدن به چشم‌ها، بینی و دهان و رعایت بهداشت تنفسی هنگام عطسه و سرفه نیز از راه‌های موثر در پیشگیری از ابتلا و انتشار ویروس کرونا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.