معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: به طور روزانه بیش از ۸۷ تن مرغ در استان کشتار و به بازار عرضه می‌شود.

آقای مردانی در نشست قرارگاه امنیت غذایی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون، بیش از ۷۵۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده است.

پارسال ۱۶ میلیون و ۶۸۷ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه، ۱۸ درصد افزایش جوجه‌ریزی و تولید در سطح مرغداری‌های استان صورت گرفت.


بیشتر بخوانید


در اسفندماه ۱۴۰۰ نیز برای تامین مرغ مورد نیاز در ایام ماه مبارک رمضان نیز یک میلیون و ۶۴۸ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شد.

نشست هماهنگی با مالکان سه واحد مرغداری مرغ‌تخم‌گذار فعال در سطح استان انجام شده تا ۴.۵ تن تخم مرغ مورد نیاز استان را تامین نمایند.

هم‌اکنون سه واحد مرغداری مرغ تخم‌گذار استان بین ۶۰ تا ۹۰ درصد ظرفیت تولید دارند.

جمع آوری بیش از چهار هزار کیلوگرم مواد خام دامی غیربهداشتی در چهارمحال و بختیاری

آقای اسدی مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی و دامپزشکی به منظور تامین امنیت غذایی و سلامت عرضه فرآورده‌های خام دامی از ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۰ آغاز شد و تا پایان ماه مبارک رمضان در استان ادامه دارد.

در راستای اجرای این طرح بیش از پنج‌هزار و ۹۵۳ مورد بازدید و نظارت بهداشتی انجام شده که ۱۰۷ مورد غیربهداشتی مشاهده شد و چهار هزار ۶۲۸ کیلوگرم مواد خام دامی غیربهداشتی جمع‌آوری، ضبط و معدوم شد و در این مدت ۴۷ مورد غیربهداشتی به مراجع غذایی استان ارجاع داده است.

امسال مشکل خاصی در خصوص تامین مرغ مورد نیاز مردم در سطح استان وجود ندارد.

مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در فرآورده‌های خام دامی نظیر مرغ، گوشت قرمز، ماهی و تخم مرغ، مراتب را با نزدیکترین شبکه دامپزشکی استان در میان گذاشته یا از طریق شماره تلفن‌های ۱۵۱۲ در سراسر استان موارد تخلف را به اطلاع بازرسان دامپزشکی استان برسانند.

ذخیره سازی طیور با فعال شدن خط دوم کشتارگاه‌های صنعتی

آقای ابراهیمی رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در استان ۲۱۳ واحد مرغداری مجوز فعالیت دارند که ۲۰ واحد مرغداری فعال نیست و ۸۰ واحد مرغداری نیز به دلیل سرمایه در گردش با ظرفیت پایین تولید دارند.

تامین سرمایه در گردش برای واحد‌های مرغداری غیرفعال یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های جهادکشاورزی همکاری سایر ارگان‌های و بنیاد‌های حمایتی در سطح استان است.

با فعال شدن خط دوم کشتارگاه‌های طیور در سطح استان می‌توان در افزایش میزان کشتار و همچنین ذخیره‌سازی طیور گام برداشت تا در مواقع نیاز و بحرانی از مرغ مازاد ذخیره شده استفاده کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار