مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از ضبط و امحاء حدود ۱۴۰ تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در کرمانشاه در ایام نوروز خبر داد.

حسین حیدری با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان از ۱۵ اسفند، گفت : در این طرح ۱۳۹.۸ تن فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی از سوی اکیپ‌های دامپزشکی شناسایی، ضبط و امحاء شد.

به گفته مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه در طرح نوروزی ۲.۸ تن گوشت قرمز و ۷۲ تن گوشت سفید غیرقابل مصرف از کشتارگاه‌های دام و طیور استان ضبط و امحاء شد.

کشف، ضبط و امحای فرآورده‌های خام پروتئینی ناسالم در بازار و اماکن عرضه گوشت قرمز، مرغ، ماهی و رستوران‌ها و چلوکبابی‌ها در سطح استان داشتیم در ۶۹۰۰ بازدیدی که از این اماکن به صورت مستقل و یا مشترک با دیگر ارگان‌ها مثل اصناف، شبکه بهداشت و ... صورت گرفت، ۳۸۸ مورد غیربهداشتی شناسایی و در نهایت ۱۵ متخلف به مراجع قضایی معرفی و ۱۲ مرکز عرضه با حکم مراجع قضایی پلمب شد.

در نوروز بالغ بر ۶۵ تن فرآورده‌های خام دامی ناسالم از مراکز عرضه گوشت قرمز، مرغ، ماهی و رستوران‌ها و چلوکبابی‌ها به دلایلی مثل ممهمور نبودن لاشه به مهر دامپزشکی و یا کشتار غیرمجاز از چرخه مصرف مردم حذف شد.

 ۳۰ اکیپ دامپزشکی از ساعت هشت صبح هر روز تا ساعت ۲۰ عهده دار اجرای طرح نظارت بر فرآورده‌های دامی به منظور صیانت از سلامت شهروندان و تضمین کیفیت بهداشتی فرآورده‌های دامی هستند.

در این طرح نظارتی تمام مراکزی که در حوزه تولید، عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی از جمله کشتارگاه‌های دام و طیور، چلوکبابی‌ها، رستوران‌ها، کبابی‌ها، هتل‌ها، مرغ فروشی‌ها، قصابی‌ها و ماهی فروشی‌ها نقش دارند، مورد بازدید و بازرسی مستمر تیم‌های نظارتی دامپزشکی قرار می‌گیرند.

در حال حاضر در حوزه دامی ۱۲ کشتارگاه دامی و در حوزه طیور هفت کشتارگاه در استان فعالیت دارند، در ایام نوروز ۱۶ هزار راس گوسفند و بز و ۳۸۰۰ راس دام سنگین در کشتارگاه‌های دام و نیز دو میلیون و ۹۵۰ هزار قطعه مرغ گوشتی در کشتارگاه‌های طیور استان ذبح شد.

در شهر کرمانشاه و بعضی شهرستان‌ها کشتار‌های غیرمجاز دام صورت می‌گیرد، از شهروندان تقاضا داریم به هیچ عنوان از گوشت‌هایی که در کوچه و خیابان ذبح غیر قانونی می‌شوند، خرید نکنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.