استاندار آذربایجان‌شرقی گفت:ضروری است موضوع تامین زیرساخت‌ها از جمله آب، برق و گاز همزمان با اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی مورد توجه جدی مسئولان مربوطه قرار گیرد.

آقای عابدین خرّم  در جلسه شورای مسکن با اشاره به اجرای پروژه‌های طرح نهضت ملی در استان آذربایجان‌شرقی گفت: در شهر جدید سهند بیش از ۱۴ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است و حدود ۵ هزار پرونده به بانک ها معرفی شده اند و بیش از ۳ هزار واحد مشمول دریافت تسهیلات بانک مسکن شده اند.

 ضروری است طی یک ماه آینده بیش از ۶ هزار پرونده دیگر تعیین تکلیف شوند و به بانک مسکن جهت دریافت تسهیلات توسط شرکت عمران سهند معرفی شوند.

در هر پروژه‌ای  که مردم مشارکت داشتند آن طرح موفق بود.

اقدامات اقناعی لازم جهت تشویق مردم به حضور در طرح نهضت ملی مسکن و واریز آورده‌های اولیه باید انجام شود.

وی همچنین بر تامین زمین برای ۱۲ هزار واحد مسکن ملی در شهر جدید شهریار تاکید کرد.

باید سعی کنیم مشکلات موجود را رفع کنیم و موضوع تامین آب این مساکن در شهر‌های جدید شهریار و سهند نیز باید از اکنون پیگیری و اجرا شود.

با توجه به مشکلات کمبود آب در سال‌های گذشته، بیش از ۴۰ درصد موضوعاتی که از طریق تهران پیگیری کرده ایم مربوط به مساله آب می‌باشد.

به جد پیگیر موضوع انتقال آب ارس به تبریز و سد کلقان چای جهت تامین آب شرب شهر تبریز هستیم تا در سال‌های آینده با مشکل کم آبی در استان مواجه نشویم.

وی از نظام مهندسی استان خواست در ساخت مساکن نهضت ملی علاوه بر توجه جدی به موضوع مقاوم سازی به زیباسازی مساکن نیز توجه کنند تا از بی روحی و سردی پروژه‌ها کاسته شود.

وی با اشاره به موضوع بافت فرسوده و حاشیه نشینی تبریز گفت: نیابد از توجه به این ۲ بحث بسیار حیاتی غفلت کنیم و باید نسبت به ساخت هر چه سریعتر مساکنی که در آستانه خطر قرار دارند اقدام شود.

 سرمایه گذار برای ساخت مساکن جایگزین این بافت وجود دارد.

اگر در اجرای این پروژه‌ها تعلل ایجاد شود سرمایه گذار منتظر نمی‌ماند و می‌رود.

آقای رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: تنها ۸ درصد از واجدین شرایط طرح نهضت ملی مسکن در استان آورده خود را واریز کرده اند.

 اختیارات لازم برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به استانداران و شورای مسکن استان تفویض شده و نباید در این پروژه‌ها تعلل و تردید کرد.

 با توجه به استقبال صورت گرفته از سوی مردم برای ثبت نام مسکن در شهر جدید شهریار تا سقف ۲۵ هزار واحد مسکونی در این شهر احداث و مازاد تقاضا به شهر جدید سهند محول می‌شود.


ثبت نام ۱۹۱ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن آذربایجان‌شرقی

آقای سلطانی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از ثبت نام ۱۹۱ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۹۲ هزار و ۱۱۵ نفر حائزین شرایط و ۱۲ هزار و ۳۶۱ نفر متقاضیان تایید نهایی شده هستند چهار هزار و ۳۳۱ نفر افتتاح حساب و یک هزار و ۱۳۱ نفر اقدام به واریز وجه کرده‌اند.

در شهر تبریز نیز ۱۲۱ هزار و ۴۸۳ نفر در طرح نهضت ملی مسکل ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۵۲ هزار و ۲۶۱ نفر حائزین شرایط و ۴ هزار و ۶۸ نفر تایید نهایی هستند دو هزار و ۵۴۹ نفر افتتاح حساب و ۷۱۴ نفر نیز به واریز وجه اقدام کرده‌اند.

آقای مصطفوی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند نیز در این جلسه گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های اعلام شده در شهر جدید سهند تعداد ۴۸ هزار واحد مسکن ملی باید احداث شود و تعهد احداث در سال اول ۱۲ هزار و ۸۰۰ واحد می‌باشد که تا کنون برای ۱۴ هزار واحد تامین زمین و تعیین پیمانکار صورت گرفته است.

 تعداد ۶۰۰ تا ۷۰۰ واحد نیز به شکل خودمالکی عملیاتی شده؛ در واقع فراتر از تعهدات عمل کرده‌ایم و در شهر جدید سهند و شهریار مشکلی در سال اول وجود ندارد.

 در این ارتباط ۲۴ پروژه تعریف شده و با توجه به واریز وجه افراد به پروژه‌ها وصل می‌شوند.

در این جلسه مسائل و مشکلات تامین آب شرب مورد نیاز پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند نیز مورد بررسی قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار