رئیس فنی و حرفه ای گچساران گفت: هزارو ۴۰۳ تن در قالب ۲۵۶ هزار و ۳۰۳ نفر ساعت مهارت های حرفه ای را یک سال گذشته تاکنون در این شهرستان فرا گرفته اند.

افشین محمودی نژاد گفت: این آموزش‌ها در مراکز ثابت دولتی اداره آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران و در بخش‌های زندان‌ها، صنایع، صنوف و سایر بخش ها به متقاضیان ارائه شده است.

او با اشاره به اینکه دانش آموزان گسترده ترین جامعه هدف آموزش مهارت های حرفه ای در یک ساله گذشته تاکنون در گچساران بوده اند می گوید: در این مدت ۵۸ هزار و ۷۹۶ ساعت آموزش حرفه ای در قالب ۲۰۳ نفر ساعت دوره برای دانش آموزان گچسارانی برگزار شده است.

به  گفته رئیس فنی و حرفه ای گچساران، همچنین زنان خانه دار با فراگیری ۲۷ هزار و۹۷۳ نفر ساعت، سربازان وظیفه با ۱۹ هزار و ۲۹۰ نفر ساعت و زندانیان با ۱۶ هزار و ۳۶۸ نفر ساعت دیگر جوامع هدف آموزش مهارت های حرفه ای در این شهرستان بوده اند.

محمودیان گفت: این دوره‌ها در رشته‌های برق، تعمیر لامپ‌های الکتریکی کم مصرف، صنایع ساختمان، پرورش زنبور عسل، جوشکاری، نقاشی ساختمان، تعمیر کولر،  تراشکاری و فرزکاری و جوشکاری تأسیسات برگزار شده است.

او می گوید:  هم اکنون ۱۵۷ مهارت حرفه ای در حوزه های فرهنگ و هنر، صنعت، کشاورزی و خدمات به علاقه مندان خدمات آموزشی ارائه می شود. 

محمودی نژاد گفت: در زمان حاضر ۸۷حرفه در حوزه صنعت، ۳۲حرفه حوزه خدمات، ۳۲حرفه حوزه کشاورزی و ۶رشته حوزه فرهنگ و هنر در فنی و حرفه ای گچساران انجام می شود.

او می گوید: آموزش‌های مهارتی این مرکز بر اساس نیازسنجی در مناطق شهری و روستایی گچساران برگزار می شود.

محمودی نژاد فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را زیرساخت اصلی توسعه و کارآفرینی دانست و گفت: هدف از آموزش‌های مهارتی تربیت نیروی انسانی ماهر برای کمک به چرخه اقتصاد جامعه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.