استاندار ایلام گفت: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان طی یک سال گذشته در استان ایلام سرمایه گذاری شده است.

حسن بهرام نیا شامگاه سه‌شنبه در نخستین نشست شورای اداری استان، از اجرای بیش از ۲۰۰ برنامه متنوع و مختلف در راستای پیگیری خواسته‌ها و مطالبات مردمی و رفع مسائل و مشکلات پیش روی استان در طول چهار ماه حضور خود خبر داد .

 از جمله این برنامه‌ها ۸ برنامه حضور در صدا و سیما و ارتباط با رسانه ملی، ۸ برنامه دیدار با اصحاب رسانه و مطبوعات، ۱۷ برنامه سفر به شهرستان‌های استان، ۲۰ برنامه دیدار مردمی، ۱۵ برنامه دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، بیش از ۴۰ برنامه ویژه و خاص چون دیدار با فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی، روحانیون، صاحبنظران و نخبگان، فعالان حوزه‌های اقتصادی و …، بیش از ۵۰ دیدار با مقامات کشوری و روسای سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌های مهم، ۴ برنامه مهم در حوزه دیپلماسی با کشور همسایه عراق و دیدار با استانداران استان‌های دیاله و واسط و… است.

به گفته استاندار ایلام امسال ۱۳۱ هزار مسافر وارد استان شد و ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تردد در محورهای مواصلاتی داشتیم اما حوادث جاده‌ای هم موجب تکدر خاطر شد.

بهرام نیا گفت: در جریان سفر رئیس جمهور به استان ۱۱۲ طرح با اعتبار ۲ هزار و ۴۵۵ میلیارد تومان به صورت ریالی و ۴.۴۵ میلیون دلار به صورت ارزی و همچنین یک هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به این استان اختصاص یافته و در مجموع ۸۰۰ میلیارد تومان به اعتبارات استانی سفر ریاست جمهوری اضافه شد.

استاندار ایلام گفت: اعتبارات اربعین به ۱۳۰ میلیارد ارتقاء پیدا کرد که البته احتمال دارد به ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

او گفت: برای تحقق رشد اقتصادی سامانه گرمسیری در کنار ۱۸ ایستگاه پمپاژ یک ظرفیت بالقوه و بسیار خوب است که اگر این طرح اجرا شود ۹۰ هزار تن محصولات باغی و زراعی به ارزش ۱۳۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.