رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری، از انجام ۲ هزار و ۴۰۵ ماموریت اورژانسی تا پایان طرح امداد نوروزی ۱۴۰۱ در استان خبر داد.

آقای دکتر حیدری گفت: از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ کارشناسان اورژانس پیش بیمارستانی استان به ۲ هزار و ۴۰۵ ماموریت امدادرسانی اعزام شدند که ۴۳۱ مورد آن غیرتصادفی، ۶۰۳ مورد آن تصادفی و یک هزار و ۴۲۹ مورد آن بیماری بود.

در این مدت ۱۰ هزار و ۶۱۲ تماس امدادخواهی با شماره ۱۱۵ استان برقرار شد.

همچنین در این مدت ۳۱ هزار و ۱۷۷ نفر به بخش اورژانسِ بیمارستان‌های سطح استان مراجعه کردند، ۶ هزار و ۹۳۳ نفر در بخش اورژانس بیمارستان‌ها بستری و ۲۴ هزار و ۲۴۴ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.


بیشتر بخوانید


در طرح امداد نوروزی ۱۴۰۱ تاکنون ۱۸۰ مورد بازدید از پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ استان، ۴۷ مورد بازدید نظارتی از مراکز درمانی، ۱۰۰ مورد بازدید از مراکز جامع سلامت و ۳۱ مورد بازدید از کلینیک‌های خصوصی انجام گرفته است.

در این مدت ۱۱ نفر از شهروندان بر اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن در استان دچار مسمومیت شدند و ۱۴۷ بیمار قلبی و ۱۰۴ بیمار تنفسی از خدمات درمانی اورژانس پیش بیمارستانی استان استفاده کردند.

در طرح امداد نوروزی ۱۴۰۱ تعداد ۵۷ پایگاه فوریت‌های پزشکی و ۳ ایستگاه سلامت نوروزی در شهرستان‌های شهرکرد، سامان و لردگان آماده امداد رسانی در موارد فوریت‌های پزشکی بودند.

یک دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس نیز در محل ورودی شهرکرد برای پوشش امداد سلامت حوادث احتمالی و ارائه خدمات به مسافرین نوروزی تا پایان طرح مستقر بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار