تکرار رفتارهای خشونت آمیز در میان تنیس بازان حرفه‌ای جهان، با واکنش صریح ATP، مواجه شد.

 بازیکنان مرد حرفه‌ای تنیس توسط ATP به دلیل «رفتار تهاجمی و غیر محترمانه» اخیرشان مورد سرزنش قرار می‌گیرند که نیک کیرگیوس و الکس زورف در میان مقصران اصلی قرار دارند.

تنیس بازان مرد برتر جهان به دلیل سیل اخیر رفتار‌های داخل زمین، توبیخ و هشدار شدیدی از تور ATP دریافت کردند.

آندریا گاودنزی،  رئیس هیئتی که بازیکنان و مسابقات را نمایندگی می‌کند، دستور داده است که کل آیین نامه رفتار با توجه به یکسری حوادث بازنگری شود.

او با اشاره به رفتار تهاجمی و غیرمحترمانه که در پنج هفته گذشته در رقابت‌های این ورزش مشاهده شده،  به بازیکنان هشدار داده است که قوانین با شدت بیشتری اجرا خواهند شد.

بخشنامه‌ای که برای بازیکنان ارسال شده، به تشریح ناراحتی او از رفتاری که در رویداد‌های دادگاه مکزیک و آمریکا شاهد بوده است، اشاره می‌کند. پرونده‌های پرمخاطب شامل مواردی از جمله الکس زورف، جنسون بروکسبی آمریکایی و نیک کیرگیوس می‌شود.

قانون ATP  گریبان تنیسور حرفه‌ای جهان را هم گرفت

نیک کیرگیوس، بازیکن استرالیایی هفته گذشته در میامی به دلیل رفتار خشمگینش در مقابل داور کارلوس برناردز در جریان شکست مقابل Jannik Sinner به پرداخت ۳۵۰۰۰ دلار جریمه شد.

گاودنزی سه ماه اول فصل شاهد تکرار خشونت بار و غیرورزشی بوده است. این شامل موارد جدی سوء استفاده کلامی و راکتی است.

او گفت: ما لحظات بسیار خطرناکی را دیده‌ایم که در آن مقامات یا توپچی‌ها در مقابل رفتار‌های تهاجمی یا بی‌احترامی گرفتار شده‌اند. این حوادث نور بدی را به ورزش ما می‌تاباند. این رفتار همه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و پیام نادرستی را برای هواداران ما به خصوص هواداران جوان ارسال می‌کند. ما در حال بررسی این قانون و همچنین فرآیند‌های انضباطی هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که مجازات‌های مناسب و به‌روزی را برای متخلفان تکراری فراهم می‌کند.


بیشتر بخوانید 


در این بخشنامه ATP به دلیل ناتوانی در تعلیق افراد مورد انتقاد قرار گرفته و اشاره شده است که هم بازیکنان و هم داوران خوش شانس بوده‌اند که از آسیب راکت‌هایی که با عصبانیت پرتاب می‌شوند نجات یافته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار