پس از گذشت بیش از دو سال از همه گیری کرونا، دانش آموزان در تمامی مقاطع از ۱۴ فروردین حضور کامل در مدارس را تجربه کردند.

در ۱۴ فروردین هزار و چهارصد و یک پس از گذشت بیش از دو سال از همه گیری ویروس کرونا و با آغاز ماه مبارک رمضان تمامی مدارس و دانشگاه های سراسر کشور به صورت کامل حضوری شدند و حتی مسئولین از جریمه افرادی خبر داده اند که در این مسیر تخطی کنند و بدون داشتن دلیلی موجه در مدارس و دانشگاه ها حضور پیدا نکنند.

وحیدی، فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در ششم فروردین اعلام کرد که همه مدارس و مراکز آموزشی باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، به برگزاری کلاس‌های حضوری برای همه دانش‌آموزان و دانشجویان اقدام کنند.

نهم فروردین هم وزارت آموزش و پرورش شیوه‌نامه حضوری شدن مدارس را به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد تا به نوعی در مدت زمان باقی‌مانده زیرساخت‌های لازم برای تحصیل حضوری دانش آموزان فراهم شود.

آیین نامه ای که در ابتدا عنوان شد بر طبق آن مدارس کشور یک ماه بیشتر باید به فعالیت آموزشی خود ادامه دهند که البته خیلی سریع تکذیب و از این موضوع تنها به عنوان یک طرح پیشنهادی یاد شد. طرحی که البته چندان هم به مذاق دانش آموزان خوش نیامد.

نکته مهم این آیین نامه به غیر از اجباری کردن حضور دانش آموزان در مدارس رعایت شیوه نامه های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا توسط عوامل اجرایی مدارس و دانش آموزان بود و طبق این آیین نامه تمامی مدارس ملزم به اجرای آن بودند.

بازگشایی مدارس

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی مدارس گفت: آموزش حضوری، یک آموزش کامل است. بخشنامه‌ای نیز در این زمینه ابلاغ شده است. تمام مراحل بازگشایی در این بخشنامه قید شده و جلسات متعددی با استان های مختلف برگزار و برای هر استان یک استان معین تعیین شده است.

نوری از واکسیناسیون بیشتر دانش آموزان و معلمین مقابل کرونا خبر داد و گفت: تزریق دز اول در فرهنگیان به ۹۵ درصد، تزریق دز دوم به ۹۰ درصد و تزریق دز سوم به ۵۱ درصد رسیده است. در میان دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله نیز ۹۲ درصد دز اول و ۸۰ درصد دز دوم را دریافت کرده اند و تزریق دز سوم ندارند. به همین علت موضوع حضوری شدن مدارس جدی شد و به تصویب رسید.

وزیر آموزش و پرورش گفت: به جامعه حق می دهم. اولیا ممکن است نگرانی هایی داشته باشند. من هم ولی دانش آموز هستم؛ اما همان طور که قبلا تاکید شد ما بر اساس مصوبه ستاد کرونا عمل کرده و مقدمات انجام شده است. سامانه نظام مراقبت کرونا هم در دست مدیران است و اگر دانش آموزی مبتلا شود رصد می کنند.

دانش آموز

ابراهیم رئیسی، رئیس جهمور کشورمان نیز دوشنبه پانزده فروردین در ارتباط با بازگشایی مدارس گفت: لازم بود تا مدارس و دانشگاه‌ها بازگشایی شوند. با این وجود باید اصول بهداشتی هم رعایت شود.

از سوی دیگر موضوع بازگشایی مدارس و دانشگاه ها از سوی والدین دانش آموزان و دانشجویان به دلیل افت تحصیلی و کافی نبودن آموزش مجازی آن ها پیگیری می شد.

مدارس باز شدند و طبق معمول عده ای از افراد درگیر این ماجرا راضی بودند و تعدادی هم از نبود زیرساخت های لازم برای بازگشایی مدارس گلایه دارند.

به تعدادی از نظرات مردم در ارتباط با بازگشایی مدارس نگاهی بیندازیم:

-ای کاش این بازگشایی های با تمهیداتتون رو اول مهر انجام می دادین نه این که یک ماه مونده به امتحانات... .

-کلاس ما پنجره هاش رو به خیابونه. بعد اون دوتا پنجره هاش هم جوش زدن که باز نشه... بعد حرف از تهویه میشه... .

-کجا تومدرسه ها شیوه نامه رعایت میشه؟ مدرسه بچه من از ۱۵ آبان حضوریه اصلا بهداشت رعایت نمیشه همه دانش آموزان به نوبت کرونا می گرفتن و بستری میشدن حالا کرونا گرفتن چه عوارضی برای این نوجوان ها داره رو خدا می دونه.

-تنبلی نکنید درستون رو بخونید کرونا فقط تو مدرسه است؟

-به قران به همون خدایی که همه میپرستن مدرسه ما هیچ امکاناتی از نظر بهداشتی نداره. نه تهویه نه حتی الکل برای ضد عفونی دست هم نداره. هر وقت هم میگیم چرا مدرسه نداره میگن آموزش و پرورش هیچ کمکی نمی کنه ما هم پول از کجا بیاریم. اون وقت میگین مدارس رو باز کنید.

این ها تنها تعداد کمی از نظرات مردم بود که نارضایتی های خود را اعلام کرده اند.

با این وجود صادق ستاری فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره استقبال از حضوری شدن مدارس گفت: در جریان بازگشایی با استقبال بی نظیری از سوی معلمان و خانواده‌ها روبه‌رو شدیم و در بازدید‌هایی که در دو روز اول بازگشایی مدارس بعد از تعطیلات نوروز انجام دادیم، به نتایج بسیار خوبی رسیدیم که نشان داد خانواده‌ها و دانش آموزان از بازگشایی مدارس استقبال کرده اند.

تیم نظارتی وزارت آموزش و پرورش در روز‌های ۱۴ و ۱۵ فروردین، از حدود ۱۲ هزار مدرسه بازدید میدانی به عمل آورد.

او گفت: از مجموع ۱۲ هزار و ۵۳۶ بازدید مدرسه در هر سه مقطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم و در مدارس پسرانه و دخترانه، شهری، روستایی و عشایر، در مجموع در حدود ۲ میلیون و ۳۳۲ هزار معلم و دانش آموز در این مدارس ثبت نام شده بودند که یک میلیون و ۹۵۹ هزار دانش آموز، یعنی در حدود ۸۴ درصد دانش آموزان در دو روز اول بعد از تعطیلات در مدارس حضور داشتند.

دانش آموزان در مدارس

کمتر از یک هفته از حضور دانش آموزان در محیط مدارس گذشته است و به نظر می رسد برای نتیجه گیری اشتباه و یا درست بودن تصمیم بازگشایی مدارس آن هم در شرایطی که تقریبا یک ماه به پایان سال تحصیلی مانده و کرونا نیز همچنان قربانی های خود را دارد، زود باشد و باید منتظر ماند و دید آیا دانش آموزان و معلمین باز هم طعم تعطیلی آموزش حضوری و بازگشت به آموزش های مجازی را تجربه می کنند یا خیر.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
چرا می گید همه دانش آموزان و اولیا از حضوری شدن مدرسه ها استقبال بی نظیری داشتن،وقتی شاد رو تعطیل می کنید،اجباری و واجب می کنید که مدارس باید حضوری باشه وگرنه برخورد قانونی می شه با اولیا و بچه ها،همه مثل من مادر مجبوریم بچه هامون رو بفرستیم مدرسه،وگرنه هیچ کس به حضوری بودن راضی نیست،شما مدارس رو اختیاری کنید ببینم از همین فردا از ۴۰ تا دانش آموز تو یک کلاس چند نفر حاضر می شن سر کلاس،انقدر به فکر بچه ها و تحصیل بچه های ما هستین آیا همین قدر هم به فکر تورم و گرونی هم باشید که از همه چیز مهم تره
Iran (Islamic Republic of)
مادر
۲۲:۵۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
من مادر مخالفت خودمو در کارزار امضا کردم کی به حرف ما گوش میده فقط وفقط میخوان بچه های مارو به کشتن بدن . نه به حضوری مدارس ابتدایی وقتی آمار کرونا داره بالا میره .
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۲۱:۰۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
این حجم ازخوشخیال بودنو نمیتونم حضم کنم!! اقااااااااا یاخااااانم این مدارستون یدونه کولر..ولش کن کولرو به جهنم..یدونه تخته وایتبردنداره!!!
ماهنوزتخته هامون گچیه!!میدونی یعنی چی؟؟تواوج گرمامدیرمعاون ماروتوگرمانگه میداره برای مراسم ظهرگاهی(چون ماشیفت ظهریم وساعت۱بعدازظهرمیریم جزغاله میشیم ازدست گرما)ربطی به سوسول بودن وتنبل بودنم نداره الکی نیایداین زیرچرت وپرت بگیدواقعاااا وضعیت مدارس افتضاحه..وضعیت کلاساروکه اصلانگم پنجره کلاسمون که من بقلشم دستگیره نداره تابازش کنیم و۴۰نفرتودهن همدیگه..این ماسکه هم که۶ساعت تودهنمونه نمیشه تواین هوانفس کشید...ازچی دیگه بگم براتون؟؟؟؟؟!!!!!اونی که ازحضوری شدن مدارس خوشحاله به پدرگرامیش بگه برای ماهم معلم خصوصی بگیره خداخیرتم بده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۱:۱۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
من پسرم رو فرستادم مدرسه کرونا گرفته الانم مادرم کرونا گرفته بخش ای سیو هست
خدا ازتون نگذره
اگه مادرم بمیره خونش گردن شماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
اصلا مسئولین ما توجه ندارند که دانش آموز ۱۲ یا ۱۳ ساله ی دور اول دبیرستانی که از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۲:۳۰ که از مدرسه تعطیل میشه و ساعت ۳ می رسه خونه چطور می تونه تحمل کنه ماسک روی صورتش باشه به خدا بچه من وقتی می رسه خونه از گوش درد می ناله حالا اکسیژن هم که به مغزشون نمی رسه با این ماسک ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
بچت لوسه
Iran (Islamic Republic of)
ا
۲۲:۴۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
چرا 12 یا 13 ساله رو گذاشتن مقطع دبیرستان؟؟؟ چون اونا دیگه بزرگ شدن. تو این کرونا هم تحمل دارن. بچت داره ناز میکنه به قول ناشناس که بعدت کامنت داده، ناز میخواد کنه که نره مدرسه. اونا دیگه دبیرستانین. با یه بچه دبستاتی خیلی فرق دارن خیلی. بچه دبستاتی کوچیکه و تحمل نداره. ولی نوجوان دبیرستانی از بچگی در اومده و نوجوانه و تحمل داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
کنار سواحل قل قله جمعیت و عیدگردشی های استانی کرونا یادتون میره فقط مدرسه ها که جای دانش افزایی است ومساجد که یاد خدا میشه کرونا میشه
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۷:۵۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
به نظر شما کجای این شرایط پروتکل رعایت شده. هیچ کس از مسئولان جدی نمیگره. آقای وزیر می فرمایند نگران نباشید. من هم خودم ولی دانش آموزم!! چقدر دلگرم شدم این رو شنیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
تیتر خنده دار هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
بزرگان ستاد مبارزه با کرونا با فاصله یک متری تو مکانی که تهویه داشته ضدعفونی مدام میشه نشستن حرف زدن اما بچه های بی گناه ما باید تو دهن هم تو کلاس بی تهویه .بدون ضدعفونی و بدون هر امکاناتی باید برن مدرسه.ایا واقعا اون عزیزان بچه های خودشونو تو این شرایط میفرستن مدرسه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
می خوان نسل آینده رو به کشتن بدن،اگه یکم به فکر بودن مدارس رو تجهیز می کردن،یکی بره مدارس جنوب کشور رو ببینه،سرویس بهداشتی بالا زده،یکی نیست به اینا بگه اینه بهداشت مدارستون،اف بر شما مسئولین بی غیرت،خون ملت رو کردین تو شیشه,از جون بچه های ما چی می خواین،دولت،لطفا به این وضع رسیدگی کنه بعد از ما توقع داشته باشه بچه هامون رو بفرستیم،آقای رئیسی این بود دم از عدالت زدنتون،یک ملت رو ناامید کردین از خودتان
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۶:۱۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
رکورد دوباره کرونا در استرالیا و درخواست برای تعطیلی مدارس
آمار روزانه تعداد مبتلایان به کرونا برای اولین بار در جنوب استرالیا از شش هزار نفر گذشته و برخی مدیران خواهان تعطیلی موقت مدارس شده اند.
مسئولان مدیران دولت محترم منتخب مردمی و مسئولان ستاد ملی کرونا بی زحمت این تیتر خبری فوق رو جستجو کنید شایعه نیست واقعیست . بلا به دور .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
ما که این همه درس خوندیم چی شدیم که بچمون بشه،با این اوضاع کرونا،بزار بزرگ بشه به سلامتی شغل آزاد بهتر از دولتیه،درآمد بیشتر و اینکه زیر دست کسی هم نیست ،دولتم بعدها التماس کنه ملت بیان شغل دولتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
طوری که آقایون میگن بچه‌ها موش آزمایشگاهی‌ان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
کار خودکار خوبی بود ،ولی باید از ابتدای سال بعد شروع میشد، چون در این یک ماه فقط هدف میتونه مچ گیری باشه، مچ گیری که محصول کم کاری برخی از معلمان و دبیران سال‌های قبل باشه
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۵:۱۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
آقای رییس جمهور دوران انتخابات می فرمودن رییس جمهور یعنی رییسه......جمهور حالا بماند بنده بیسواد و نمیدانستم رییس جمهور یعنی چی . ولی ما در روستامون یک نفر داریم اسمش هست جمهور فکر کنم منظور شون اون بوده.
Iran (Islamic Republic of)
مشی بازلی رضایی
۱۵:۱۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
خدا لعنتتون کنه، که برای اهداف سیاسی با جون مردم بازی می کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
کشورهای اروپایی هم بازه همه چی اونجاهم سیاسیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
کل دنیا حضوریه
خواهشا نظر ندونسته نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
اینکه میگین کشورهای اروپایی همه جا حضوریه پس برای همینه که همش جهش جدید کروناها در آمریکا و انگلیس و اروپا اتفاق میفته و بعدش به ایران میرسه.اگر اونا هم رعایت میکردن تا الان کرونا منقرض شده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
خیلی دوست دارم کلاس حضوری رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
بستن مدارس کار اشتباهی بود اموزش باید حضوری باشد دانش اموزان با اموزش مجازی بیسواد به بار می آمدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
حرف مفت نزن هنوز نرفتی در بخش ای سی یو بیمارستان ها که ببینی چه خبره و عزیزان ملت روی تخت ها به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند و مثل برگ خزان جان میدهند. برو بیمارستان مفید ببین بچه ها و پدر مادر ها چه میکشند
وقتی به اون جا برسی میفهمی که. از این اظهار نظر ها نکنی
امیدوارم مسئولان تجدید نظر کنند و برای همه بیماران ارزوی سلامتی میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
با ماسک زدن باز بودن مدارس فقط اذیت کردن بچه هاست .
بعد هم دانش آموز اگر خودش درس خون باشه و تو ذاتش باشه درس رو تو هوا می زنه و در ضمن معلم درس می ده این وظیفه دانش آموز هست که بره درس رو بخونه و وظیفه خانواده هست که از بچه درس رو بپرسه ببینه چقدر خونده و تمرین کرده و به بچه یاد بده که درسی رو که یاد نگرفته از معلم بپرسه و رفع اشکال کنه
بیشتر دانش آموزای موفق از این‌کلاس های آنلاین بهترین استفاده رو کردن برای موفقیت و دانشگاهشون
Iran (Islamic Republic of)
گیله مرد
۱۴:۴۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
شما که می فرمودید همه با رضایت دانش آموزانو فرستادن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
هی توی خبرها عکس بچه ها با اسپری الکل در دست نشان میدن که ثابت کنن حضوری باز شدن مدارس خطری نداره!!! YJC اگر زرنگی یک مطلب در مورد عوارض استفاده زیاد از الکل برای ریه بچه ها بذار... بچه ریه اش از الکل داغون میشه در مدرسه اونوقت کرونا هم بگیره که دیگه از ریه چی باقی میماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
بریدیه کم ازمدارس دولتی فیلم بکیریدببینیدچه خبرهههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
خنجر گذاشتن زیر گلوی پدر و مادرها که مجبور بشن بچه ها را حضوری بفرستن اونوقت در خبرها با افتخار میگن فقط شانزده درصد بچه ها حضوری نرفتن!!! انگار بقیه که حضوری رفتن همشون از صمیم قلب راضی بودن
Iran (Islamic Republic of)
قلی بطور کلی
۱۷:۱۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
دقیقا همین جوری مسلمان شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
ما راضی بودیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
من فرزندم را حضوری نفرستادم.الان فرزندم از تمام امکانات تحصیلی محروم شده.اگر دلتون برای تحصیل بچه ها میسوخت در این شرایط، آموزش مجازی را تعطیل نمیکردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
بسیار عالی هست آموزش حضوری
غیر حضوری هم بازده نداره هم بچه ها دچار مشکلات روحی و اجتماعی میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
بعضی خانواده ها برای اینکه از شر بچه هاشون خلاص شن و به راحتی به کارها و تفریحات خودشون برسن الکی مشکلات روحی و افسردگی را علم میکن که توجیهی برای حضوری فرستادن بچشون به مدرسه باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
مدیران تصمیم گیری که با هم عامل ابتلای فرزندان بویژه دبستانی ها هستند حتما اگاه هستند که کرونا فقط درگیری ریه نیست و اغلب مبتلاها حتی بدون علامتها دچار عوارض مغزی پایدار می شوند. اگر فرزندت را دوست دارید نباید به مدرسه کرونایی میفرستاتید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
بازارها باز است و سفرها به راه است.
وقتی شرایط قرمز نیست، کلاس درس و علم هم تعطیل نباید باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
ما که سفر نرفتیم اگه جایی تو شهرمون هم بریم دنبال بچه هستیم،دستش تو دستمونه،نه اینکه مدارسنه الکل دارن نه سرویس بهداشتی درستی،کاش یکی فیلم این مدارس بی در و پیکر دولتی رو می گذاشت بفهمن چه جایی درست کردن برای آینده سازان مملکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
درس علم هیچوقت تعطیل نبوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
بازار رفتن که اجباری نیست هر کس ویروس دوست داره میره بازار
هر کسی خربزه میخوره پا لرزش هم باید بشینه
ولی این مسئولان بی کفایت به صورت بی شرمانه مدارس را اجباری کردن
ولی باز با این حال ما و تعداد زیادی از اولیا بچه ها شون رو به مدرسه (قتلگاه ) نفرستادیم و نخواهیم فرستاد. حالا یکسال یا دو سال دیر تر دانشمند بشن. بهتر از اینه که خدای نا کرده تا اخر عمرتان بخواهید عذاب وجدان داشته باشید البته اگر وجدان داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
بله متاسفانه واصلانم رعایت نمیشه نه پروتکل های بهداشتی نه ماسک زدن نه رعایت فاصله اجتماعی..توی کلاس۴۰نفره پیش هم نشستیم..توی صف هاتودهن همدیگه ایم و و و...فقط دارم دعامیکنم تااخرخردادوخلاص شدن ازاین وضعیت سالم بمونیم..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
به عنوان یک معلم کلاس های حضوری بسیار بهتر از کلاس های مجازی است چون اول اینکه زیرساخت های مجازی و برنامه‌ شاد ضعیف و کم سرعت بودند و ارتباط تصویری عملا با این برنامه ها میسر نبود و دوم اینکه از لحاظ روانی و اجتماعی یادگیری دانش آموزان در کنار هم کلاسی هایشان بسیار بهتر است.
اما از لحاظ زیرساختی بهداشتی مدارس و سیستم تهویه و ... بسیار عقب هستند و کلاس های حضوری هم چنان با ریسک بیماری برگزار میشود
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۲:۵۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
با سلام من به عنوان یک معلم و شاهد عینی در یک کلاس نهایتا 20 متری 40 دانش آموز را جا سازی کردیم بدون کوچک ترین رعایت شیوع نامه حتی بعضی دانش آموزان ماسک برای زدن ندارند اگر اینطور پیش رود آسیب زیادی به سلامت جامعه خواهد زد لطفا اینو انعکاس دهید واقعا نگران سلامت نسل آینده هستیم بهتر بود با فراهم کردن امکانات از مهر 1401 این کار عملیاتی می شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
تو برو درستو بده سر بچه های مردمو هم نشکون نمیخاد نگران سلامت نسل آینده باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
ناشناس ۱۵:۳۷
یک خرده شعور داشته باشی هم بد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ستار
۱۲:۵۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
دولتی که با دروغ روی کار بیاد معلومه عملکردش چیه؟

کجا نظر سنجی کردین که مدارس باز کردین؟

اگه ما مردم هستیم همه از بازگشایی نگرانیم ،اگه قبول ندارید برید کارزارهای مخالفت بازگشایی نگاه کنید

مردم از تورم سر سا آور افسرده بودن ، نگرانی ترس مبتلا شدن کودکان هم اضاف کردین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
معلومه عاشق اصلاح طلبان هستی.این دولت با دروغ روی کار نیامده.شانس آوردیم که این دوره اصلاح طلبان رای نیاوردن وگرنه الان فرش زیرپاتو هم به آمریکا تقدیم کرده بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
اگه پی گیر درس بچت تو شاد بودی نظر سنجی هم میدیدی اصلاحطلب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
داخل شاد
در ضمن این دولت با رای مردم اومده هنوزم بهش امید داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
درسته اشتباه مثبت دادم فقط اینکه نظرسنجی نکردن موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
ملت پاساژ گردی ، خیابان‌گردی ، رستوران ، مسافرت و عروسی و ... همه جا در این چند وقت رفتن موقع مدرسه رفنن میگن کرونا هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
لابد خودتون از این کارها کردید و می کنید ، ما که بیشتر از دو ساله از هر تفریحی محروم هستیم چرا باید چوب کارهای امثال شما رو بخوریم و فرزندانمون رو بفرستیم مدرسه ای که میدونیم عملا رعایت پروتکل ها امکان پذیر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
دروغ و دروغ و دروغ
خدایی اگر روزه هستید به این راحتی دروغ نگید
کدام پروتکل؟؟
الان هم وضعیت خیلی از شهرها قرمز شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
خدا ذلیل کنه کسی رو که برای جون بچه های ما نقشه میکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
خدا را شکر که مدارس بصورت حضوری باز شدند تا نشاط و سواد به جامعه برگردد. به امید خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
خوش خیال...توکه معلم خصوصی داری وبابات وزیره حرف اضافی نزن همینجوریشم اعصابمون خوردهست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
تحقیقات اخیر نشون داده خود ویروس کرونا افسردگی میاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
وقتی بچت کرونا گرفت هم خدا را شکر کن و شادی ونشاط داشته باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
باز گشایی مدارس نه ربطی به نشاط و سواد جامعه دارن نه هدف این بازگشایی اینها بوده صرفا اهداف سیاسی و باندی آقایون بوده و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
اصلا کسی رعایت نمیکنه کدوم ماسک کدوم پروتکل قطعا در روز های اینده شاهد مرگ هموطنان خواهیم بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
چرا چرت میگی خدا کنه نابود بشی بیا بهت نشون بدم که تو یه کلاس 36 نفر هستند کدوم پرتکل کدوم رعایت همش دروغ بنویس خدا لعنتتون کنه که شما هم مثل اونا هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
کلاسهای حضوری بهتر از خانه نشینی و افسردگی خانگی و بی سوادی نسل اینده است.
ادب و شعور به سادگی بدست نمیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
خداشاهده ماتوعیدهرجامیرفتیم فقط مابودیم که ماسک میزدیم به تعدادانگشت شمارمیدیم که کسی ماسک بزنه
خب همونا چراتومدرسه هادنبال رعایت پروتکل هستند بنده های خداشماکه هیچ جانه ماسک میزنید نه پروتکل رعایت میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
باشعور یا بچه نداری یا جونش واست مهم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
اینها عادت کرده اند آمارسازی دروغین...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
خدا را شکر که تو ادب و شعور را در کلاس حضوری به دست آوردی!! ما توی خانه به بچمون ادب وشعور یاد دادیم دیگه نیازی نیست حضوری بره کرونا بگیره برای یادگیری شعوری که در مدرسه ها کمیابه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
بیخود خداشاهده خداشاهده راه ننداز.ما همیشه ماسک میزنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
ما که بچه هامون ازهمون آبان تاحالاحضوری بودن وفرقی به حال مانکرده چون مدزسه کلاس مجازی نداشت ومجبوربودیم بچه هامون روحضوری بفرستیم باوجودتمام نگرانی هامون وچاره ای هم نداشتیم
ولی خب ایشون هم راست میگن خیلی هادیگه ماسک روکنارگذاشتن همه مون شاهدهستیم
فقط خداکنه دیگه تموم بشه هم ما وهم بچه هامون راحت بشن واقعاخسته شدیم
بحق همین ماه عزیزکه از شربیماری کروناتوی کل دنیا خلاص بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
میتونستی از اول آبان شکایت کنی تا کلاس مجازی برگزار کنن.مدرسه تان بی قانونی کرده و با جان بچه ها بازی کرده
آخرین اخبار