رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول گفت: مبارزه با آفت بلوط در سطح چهار هزار و ۶۰۰ هکتار از جنگل‌های شمال دزفول آغاز شد.

علیرضا فتح الهی گفت: عملیات محلول پاشی بیولوژیکی در سطح چهار هزار و۶۰۰ هکتار از جنگل‌های بلوط مناطق سخت گذر و کوهستانی احمد فداله با اعتباری حدود ۵۰ میلیارد ریال آغاز شده است.

به گفته او در حال حاضر در حال محلول پاشی علیه آفت جوانه خوار بلوط هستیم و ۵۰ هزار هکتار از جنگل‌های بلوط دزفول درگیر این آفت هستند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول می گوید: سطح آلودگی در کل جنگل‌های زاگرس رو به افزایش است که مقابله با آن عزم ملی می‌خواهد و با توجه به گسترش آفت جوانه خوار و برگ خوار باید طرح ملی مبارزه با این آفات در دستور کار قرار گیرد در غیر این صورت جنگل‌های با ارزش زاگرس که ریه‌های ایران هستند از بین خواهند رفت.

 زمان مبازه با این آفت در سن دوم لاروی است و تا زمانی که مشاهده می‌شود و امکان مبارزه وجود دارد، عملیات مبارزه ادامه خواهد یافت و عملیات مبارزه با آفت بلوط در منطقه دزفول تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه دارد.

با توجه به اینکه کل شهر‌های خوزستان و استان‌های همجوار دارای جنگل‌های زاگرسی مشغول مبارزه با آفت بلوط هستند، مبارزه زمینی با آن جوابگو نیست و امکان مبارزه با این آفت در روش زمینی در سطح وسیع امکان پذیر نیست و نیازمند روش‌های بروز و هوایی است.

برچسب ها: جنگل بلوط ، آفت جنگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.