سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از توزیع بیش از ۱۴هزار تن کالا‌های اساسی در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز در استان همدان خبر داد.

غلامحسین تقوی  گفت: اقلام شامل گوشت گرم و منجمد مرغ، برنج، شکر و روغن  بود که نسبت به سال گذشته بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است.

او گفت:اکنون نیز در توزیع اقلام اساسی هیچ گونه مشکلی نداریم و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شبکه‌های توزیع سازمان تعاونی روستایی، تشکل‌ها و اتحادیه‌ها همه سراسر استان فعال بوده و به صورت هماهنگ تا دورترین نقاط استان این اقلام اساسی توزیع می‌شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: هزار و ۸۰۰ تن سیب و پرتقال هم برای تنظیم بازار شب عید تامین شده بود که از این میزان هزار و ۳۰۰ تن توزیع شده و ۵۰۰ تن باقی مانده و در حال توزیع است.

تقوی گفت: همچنین هشت هزار تن برنج سهمیه داشتیم که پنج هزار تن توزیع شده و سه هزار تن  برای ایام ماه مبارک‌رمضان در حال توزیع است.

به گفته او هزار و ۹۰۰ تن شکر برای توزیع در مراکز صنفی و در بین خانوار‌ها توزیع شده و  اکنون نیز با توجه به ماه مبارک رمضان و نیاز مردم به شکر در فروشگاه‌ها و مراکز در نظر گرفته شده در حال توزیع است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: مردم این اطمینان خاطر را داشته باشند که برای ماه مبارک رمضان از بابت شکر و روغن مورد نیاز مشکلی وجود ندارد به مقدار لازم و بیش از نیاز استان وجود دارد.

او گفت: اکنون سه هزار و ۵۰۰ تن روغن برای استفاده صنفی و خانوار در نظر گرفتیم که توزیع شده و ۹۵ تن روغن مربوط به صنف باقی مانده که برای ایام رمضان برای شیرینی پزی زولبیا و بامیه در حال توزیع است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در رابطه با توزیع گوشت مرغ منجمدنیز گفت: هزار و ۷۴۰ تن گوشت مرغ منجمد اسفند ماه و ایام تعطیلات نوروز توزیع شده است و این آمادگی را داریم هر وقت که لازم باشد توزیع مرغ منجمد را دوباره شروع کنیم.

تقوی گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۰ درصد افزایش جوجه ریزی در مرغداری ها داشتیم که با توجه به جوجه ریزی‌هایی که در بهمن و اسفند ماه انجام شده در آینده نیز هیچ مشکلی از نظر کمبود مرغ در استان وجود نخواهد داشت.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.