فرمانده انتظامی مهاباد با هشدار به خانواده‌ها گفت: باید با برنامه‌ریزی مناسب و زمان‌بندی دقیق بر فعالیت کودکان و نوجوانان خود در فضای مجازی نظارت داشته باشند.

سرهنگ محمد توحیدی گفت: فرزندان باید بیاموزند که مراقب شگرد‌های مجرمان سایبری باشند و از ارائه اطلاعات هویتی به افراد غیر یا وارد شدن به لینک‌های تبلیغ‌شده در فضای مجازی که از معتبر بودن منبع آن اطمینان ندارند به جهت پیشگیری از آسیب‌های احتمالی خودداری کنند.

وی گفت: آشنا کردن کودکان و نوجوانان با تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی از سوی والدین یک ضرورت است و والدین برای کاهش تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی می‌توانند با استفاده از ابزار‌های کنترل والدین نظارت دقیق‌تری بر فعالیت و رفتار مجازی دانش‌آموزان داشته باشند.

فرمانده انتظامی مهاباد گفت: والدین حتماً به این نکته توجه کنند که دانش آموزان را از نصب پروکسی و فیلترشکن منع کنند چراکه نصب و اجرای این نرم‌افزار‌ها سطح دسترسی کودکان و نوجوانان را به محتوا‌های نامناسب باز می‌کند.

سرهنگ توحیدی گفت: برای افزایش ضریب امنیت در فضای مجازی می‌بایست به فرزندان خود حتماً جنبه‌های اخلاقی، حفظ داده‌ها، حفظ اطلاعات شخصی و خصوصی و رعایت حریم خصوصی را آموزش دهید.
وی گفت: مناسب‌ترین روش استفاده از اینترنت برای کودکان و نوجوانان زمانی است که یکی از والدین، آن‌ها را همراهی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.