مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از حضور ۹۲ درصدی دانش‌آموزان استان در روز ۱۴ فروردین در مدارس خبر داد.

علیرضا سعدی پور گفت: بیش از ۹۲ درصد دانش‌آموزان مازندرانی در روز ۱۴ فروردین پس از دو سال دوری از مدرسه به کلاس‌های درس بازگشتند که که این آمار در برخی مناطق همچون سوادکوه، سوادکوه شمالی، بندپی شرقی و غربی، بلده، چهاردانگه و دودانگه به بیش از ۹۸ درصد رسیده است.

او از مدیران خواست تا همه امکانات را به‌کار گرفته و با نظارت دقیق بر دستورالعمل‌های بهداشتی، و برنامه‌ریزی دقیق جهت جاری‌سازی فرایند یاددهی-یادگیری، ابتدا به بازآموزی و سپس به تعمیق یادگیری توجه ویژه داشته باشند.

به گفته سعدی پور زمینه و بستر لازم جهت بازگشت دانش‌آموزان سالم به مدرسه از جهات مختلف به‌ویژه دریافت حداکثری واکسیناسیون از سوی معلمان و دانش‌آموزان فراهم شده است.

جایگاه مدرسه به‌عنوان محور توسعه کشور، کانون تعلیم و تربیت بر کسی پوشیده نیست و در مدارس دانش‌آموزان، مهارت‌های مختلفی همانند سواد با هم زیستن، برقراری تعامل و ارتباط مثبت با دیگران، نظم و انضباط، تجربیات جمعی، مشارکت فعالانه در رخدادها، رعایت اصول بهداشتی، تاب‌آوری و موارد دیگر را به‌خوبی درک و تجربه می‌کنند و در آن‌ها درونی می‌شود.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش مازندران دستورالعمل ۱۲ بندی اخیر وزارت آموزش و پرورش در زمینه بازگشایی مدارس در روز ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ کاملا گویا است و مدیران مدارس استان شاداب‌سازی مدارس و تسهیل در فرایند آموزش را جهت حضور صد در صدی دانش‌آموزان در دستور کار قرار دهند و از هرگونه شتاب‌زدگی در عادی‌سازی فعالیت‌ها و عادی‌انگاری دستورالعمل‌ها بپرهیزند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.