سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت محصولات کشاورزی البرز گفت: بیشترین تخلفات ثبت شده در بررسی فعالیت نوروزی صنوف استان با ۳۵ درصد تخلفات مربوط نانوایان بوده است.

آقای یوسفی گفت: در ایام تعطیلات پایان سال گذشته و نوروز ۱۴۰۱ حدود یک هزار مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و توزیعی استان البرزانجام شد که از این یک هزار بازرسی، ۲۰۰ مورد گزارش تخلف صادر شده است.

او گفت: تخلفات انجام شده  از واحد‌های صنفی و توزیعی را حدود ۳۲ درصد فراوانی در گران‌فروشی بوده و همچنین ۲۹ درصد تخلفات ثبت شده در عدم درج قیمت و ۱۳ درصد نیز در عدم ارائه فاکتور بوده است.

آقای یوسفی گفت: در اقلام اساسی کشاورزی بیشترین تخلف با ۳۲ درصد مربوط به نان بوده، ۲۹ درصد مربوط به مرغ و تخم مرغ و ۱۳ درصد هم در میوه گزارش شده است.

سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی البرز گفت: همچنین در بررسی تخلفات واحد‌های صنفی و اتحادیه‌ها نیز ۳۵ درصد بیشترین تخلف در نانوایان ثبت شده، ۱۹ درصد در توزیع کنندگان مرغ و تخم مرغ و ۱۵ درصد در میوه و تره بار بوده است.

او گفت:  در ایام تعطیلات نوروزی بیش از ۱۰ تن مواد و فرآورده‌های پروتئینی فاسد و تاریخ مصرف گذشته کشف و با همکاری اداره کل تعزیرات حکومتی و اداره کل دامپزشکی ضبط یا معدوم شدند.

به گفته سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی البرز  از بدو تشکیل مدیریت بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی از تاریخ پنجم دی ماه سال گذشته تا پایان اسفندماه ۱۴۰۰ بیش از هفت هزار بازرسی انجام شده که یک هزار گزارش از طرف مردم استان به سامانه ۱۲۴ اعلام شده است.

سال گذشته حدود یک هزار گزارش تخلف صنفی و تولیدکنندگان در سامانه بازرسی ثبت و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.