جنبش‌های حزب الله و امل به دولت لبنان توصیه کردند در برابر فشار‌های آمریکا تسلیم نشود و پیشنهاد واردات برق از ایران را بپذیرد.

این دو جنبش در نشستی مشترک در شهر نبطیه‏ ضمن بررسی آخرین تحولات داخلی و منطقه ای‏ و رایزنی درباره برنامه‌ها و تدابیر در پیش گرفته شده جهت کاهش مشکلات معیشتی مردم‏، درباره آخرین شرایط و روند آمادگی‌ها جهت ورود به عرصه رقابت انتخابات پارلمانی گفتگو کردند.

به نوشته پایگاه اینترنتی العهد، در بیانیه دو جنبش ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، از تلاش‌های تشکیلاتی و فردی جهت کمک به خانواده‌های نیازمند و کاهش مشکلات ناشی از تحریم ظالمانه کشور و مردم لبنان قدردانی کردند.

در ادامه بیانیه از دولت لبنان خواسته شد در برابر فشار‌های آمریکا تسلیم نشود و در انتظار تحقق وعده چندین ماهه و دروغین سفیر آمریکا مبنی بر تامین برق لبنان از مصر و اردن نماند بلکه به سرعت پیشنهاد ایران را که پیش از این از زبان حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه این کشور و با هدف تامین انرژی برق برای همه مردم لبنان بیان شده بود، بپذیرد.

با توجه به نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در لبنان‏، در ادامه بیانیه ضمن تاکید دوباره بر ائتلاف انتخاباتی حزب الله و امل، به ضرورت برگزاری انتخابات در زمان مقرر اشاره و تاکید شد برگزاری انتخابات عنوان تضمینی برای ثبات و‏ حاکمیت کشور و آزادی مردم در برابر تلاش‌هایی است که هدفش تسلط بر لبنان و تحمیل عادی سازی روابط با تل آویو بر بیروت است.

این بیانیه از مردم لبنان می‌خواهد در انتخابات حضور پویا و گسترده داشته باشند، زیرا انتخابات افزون بر اثرگذاری در ساختن آینده کشور‏، راهی برای حفظ مقاومتی است که گزینه بازدارنده در برابر دشمن و عامل به شکست کشاندن توطئه‌ها و طرح‌های دشمنان تلقی می‌شود.

در ادامه بیانیه ضمن تشکر از مجاهدت مردم فلسطین به ویژه مجاهدانی که در روز‌های گذشته با عملیات قهرمانانه طعم شکست را به دشمن چشانده اند، تاکید شد اساس رژیم صهیونیستی سست‌تر از خانه عنکبوت است و تا زمانی که مقاومت گزینه اساسی برای پس گرفتن سرزمین و آزادسازی بخش‌های اشغالی از لوث وجود اشغالگران صهیونیست باشد دیدار‌های خیانت بار، در کنار نشست‌ها برای عادی سازی روابط نخواهد توانست امنیت و ثبات را برای این رژیم به ارمغان بیاورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار