با صعود به جام‌جهانی و همگروهی با تیم‌های انگلیس، آمریکا و یکی از سه تیم ولز، اسکاتلند یا اوکراین دوباره بحث به خدمت گرفتن یک مربی خارجی بزرگ در تیم ملی داغ شده است

دراگان اسکوچیچ کروات در روز‌هایی که فوتبال ملی ما در شرایط نامساعدی قرار داشت و حتی صعود به دور سوم انتخابی جام‌جهانی نیز در هاله‌ای از ابهام قرار داشت، مسئولیت سنگینی را قبول کرد و سرمربی تیم ملی ایران شد. شرایطی که مارک ویلموتس بلژیکی برای ما رقم زده بود باعث شد تا شانس صعود از گروهی که عراق و بحرین در کمال شگفتی بالاتر از ما قرار گرفته بودند به‌شدت کم شود.

درنهایت، اما برتری در ۴ مسابقه باقی‌مانده باعث شد از این مرحله عبور کنیم و به دور سوم راه پیدا کنیم. تا پیش از شروع دور سوم شایعاتی درخصوص احتمال حضور یک مربی بزرگ به جای اسکوچیچ مطرح بود، اما باتوجه به فاصله کم مانده تا شروع مسابقات ترجیح داده شد تا این مربی کروات روی نیمکت تیم ایران باقی بماند. حالا با صعود به جام‌جهانی و همگروهی با تیم‌های انگلیس، آمریکا و یکی از سه تیم ولز، اسکاتلند یا اوکراین دوباره بحث به خدمت گرفتن یک مربی خارجی بزرگ در تیم ملی داغ شده است.

باتوجه به پاداشی که فیفا برای تیم‌های صعود‌کننده به جام‌جهانی درنظر گرفته است که البته شاید بخشی از آن برای پرداخت غرامت قرارداد عجیب ویلموتس هزینه شود، به خدمت گرفتن یک مربی نامدار با رزومه قوی چندان دور از دسترس نیست. درحال حاضر تعداد مربیان بیکار و شناخته شده در فوتبال دنیا کم نیستند و از میان آن‌ها می‌توان بهترین گزینه را برای نشستن روی نیمکت تیم ایران در جام‌جهانی انتخاب کرد.

مربیانی که می‌توانند در جام‌جهانی قطر روی نیمکت ایران بنشینند

یواخیم لوو

ژرمن‌ها معمولا به ثبات روی نیمکت تیم ملی خود مشهورند و به همین دلیل تعجب‌آور نیست که لوو ۱۵ سال هدایت تیم ملی آلمان را برعهده داشت. او که در تیم‌های اشتوتگارت، فنرباغچه، آدانااسپور، تیرول و آستریا وین مربیگری کرده بود از سال ۲۰۰۴ به‌عنوان دستیار یورگن کلینزمن در تیم ملی مشغول به کار شد و پس از اینکه در خانه سوم جهان شدند، به‌عنوان سرمربی این تیم منصوب شد.

چهارمین قهرمانی تاریخ آلمان در جام‌های جهانی توسط لوو به دست آمد و او در مدت حضورش روی نیمکت ژرمن‌ها یک جام بین‌قاره‌ای را نیز فتح کرد. عملکرد ضعیف آلمان در جام‌جهانی ۲۰۱۸ و به دنبال آن حذف زودهنگام در یورو ۲۰۲۰ سبب شد تا این مربی ۶۲ ساله از سمتش کنار رفته و هانسی فلیک که در بایرن مونیخ عملکردی عالی داشت، جانشینش شود. او که سابقه حضور در ۴ جام‌جهانی گذشته را دارد، می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای هدایت تیم ایران باشد و دستمزد ۵/۴ میلیون یورویی‌اش در سال هم در مقایسه با سایر مربیان شناخته شده متعادل و منطقی است. البته شاید برای حضور در ایران او دستمزد بیشتری را از فدراسیون فوتبال طلب کند.

مربیانی که می‌توانند در جام‌جهانی قطر روی نیمکت ایران بنشینند

زین‌الدین زیدان

سرمربی فرانسوی و موفق رئال مادرید که تنها در تیم‌های دوم و اصلی این باشگاه سابقه حضور داشته، اما افتخاراتش در این باشگاه کم‌نظیر است. زیدان که در رئال بازنشسته شد در دو برهه هدایت این تیم را برعهده گرفت که در دوره نخست با سه قهرمانی پیاپی در اروپا موفقیتی فوق‌العاده را رقم زد و در مجموع در مقایسه با مدتی که در این تیم حضور داشت عناوین زیادی را به دست آورد. دو قهرمانی در لالیگا، دو جام‌جهانی باشگاه‌ها و دو جام حذفی اسپانیا دیگر جام‌های مهمی بود که زیزو در طول دوران حضورش در این تیم به دست آورد که البته در دوره دوم حضورش نتوانست به نسبت قبل موفق باشد. زیدان ۴۹ ساله البته دستمزد بالایی در رئال دریافت می‌کرد که پرداخت چنین مبلغی از توان فدراسیون ایران خارج است، اما مسلما حضور در جام‌جهانی و هدایت تیم ایران می‌تواند ازجمله عواملی باشد که باعث شود تا او دستمزد ۱۲ میلیون یورویی‌اش را کاهش دهد.

مربیانی که می‌توانند در جام‌جهانی قطر روی نیمکت ایران بنشینند

اسلاون بیلیچ

باتوجه به حضور موفق مربیان کروات در فوتبال ایران طی سالیان اخیر بیلیچ می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای جانشینی هموطنش باشد. هایدوک اشپیلت نخستین تیمی بود که بیلیچ مربیگری آن را برعهده گرفت و سپس در تیم زیر ۲۱ ساله‌های کرواسی، تیم ملی این کشور و همچنین باشگاه‌های لوکوموتیو مسکو، بشیکتاش، وستهام، الاتحاد عربستان، وست‌بروموویچ و بیجینگ گوان چین به مربیگری مشغول بوده است. او که با توجه به حضور در دو تیم آسیایی شناخت خوبی از فوتبال این قاره دارد در تیم ملی کرواسی حضور در یورو ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ را در کارنامه دارد، اما در جام‌جهانی ۲۰۱۰ نتوانست تیمش را به دور نهایی برساند. آخرین دستمزد بیلیچ سالی ۶/۳ میلیون یورو بود که می‌تواند او را در بین شانس‌داران حضور روی نیمکت ایران قرار دهد.

مربیانی که می‌توانند در جام‌جهانی قطر روی نیمکت ایران بنشینند

لوران بلان

آخرین تیمی که این مربی فرانسوی در آن حضور داشته الریان قطر بوده و بازگشت او به فوتبال آسیا چندان عجیب نخواهد بود. بلان پس از بازنشستگی از فوتبال در منچستریونایتد وارد دنیای مربیگری شد و در بوردوی فرانسه کارش را آغاز کرد که حاصل آن یک قهرمانی در لیگ، یک جام حذفی و همچنین یک سوپرجام فرانسه در طول سه سال حضورش در این باشگاه بود. او در سال ۲۰۱۰ و پس از جام‌جهانی هدایت تیم ملی کشورش را برعهده گرفت و به همراه خروس‌ها در یورو ۲۰۱۲ حضور داشت، اما در یک‌چهارم نهایی با شکست برابر اسپانیا که درنهایت قهرمان شد، از دور مسابقات کنار رفتند و بلان هم پس از این مسابقات از سمتش کنار رفت.

پاری‌سن‌ژرمن مقصد بعدی او بود که با سه قهرمانی لیگ، دو جام حذفی، سه جام اتحادیه و سه سوپرجام تقریبا تمامی عناوین ممکن در رقابت‌های داخلی را با این تیم فتح کرد، اما ناکامی در اروپا درنهایت باعث کنار رفتنش پس از سه سال شد. بلان پس از ۴ سال بدون تیم ماندن در سال ۲۰۲۰ هدایت الریان را برعهده گرفت، اما در فوتبال قطر نتوانست به افتخار قابل ذکری دست پیدا کند و حدود دو ماه پیش به‌صورت توافقی از این باشگاه جدا شد. آخرین دستمزد او در الریان ۱۸/۱ میلیون یورو تخمین زده می‌شد که قیمت مناسبی برای یک مربی باتجربه محسوب می‌شود.

مربیانی که می‌توانند در جام‌جهانی قطر روی نیمکت ایران بنشینند

مارچلو بیلسا

مربی صاحب سبک و نامدار آرژانتینی که در هر تیمی حضور داشته فوتبالی تهاجمی و زیبا را ارائه کرده و استاد بسیاری از مربیان کنونی فوتبال دنیا ازجمله پپ گواردیولا محسوب می‌شود. بیلسای ۶۶ ساله پس از آنکه مربیگری را در نیواولد بویز کشورش آغاز کرد به‌عنوان استعدادیاب به تیم اطلس مکزیک رفت و مدتی بعد هدایت این تیم را برعهده گرفت. آمه‌ریکا مکزیک، ولز سارزفیلد آرژانتین، اسپانیول و تیم ملی آرژانتین تیم‌های بعدی او بودند، اما حاصل حضورش در این تیم‌ها تنها کسب مدال طلای المپیک ۲۰۰۴ آتن به همراه آرژانتین بود.

او سپس در تیم ملی شیلی و بیلبائوی اسپانیا مشغول به کار شد و مربیگری در مارسی، لاتزیو و لیل را نیز در کارنامه دارد. در سال ۲۰۱۸ این مربی باتجربه به لیدزیونایتد رفت تا شاید بتواند این تیم افول کرده را دوباره به اوج برگرداند که پس از سه سال بالاخره موفق شد آن‌ها را به قهرمانی در چمپیونشیپ رسانده و به لیگ برتر برگرداند. این موفقیت بیلسا او را به محبوبیت زیادی بین هواداران لیدز رساند و در نخستین فصل حضورش در لیگ برتر هم تیمش را به رده نهم رساند، اما در این فصل عملکرد پرنوسانی داشت و درنهایت از سمتش برکنار شد. او در لیدز سالی ۵/۹ میلیون یورو دستمزد می‌گرفت که البته باتوجه به سابقه و استاندارد‌های لیگ جزیره رقم نسبتا بالایی محسوب می‌شود و برای حضور در جام‌جهانی به همراه ایران باید حداقل نیمی از این مبلغ را تخفیف بدهد.

مربیانی که می‌توانند در جام‌جهانی قطر روی نیمکت ایران بنشینند

فرانک دی‌بوئر

این مربی هلندی هم درحال حاضر بدون تیم مانده و پس از یورو ۲۰۲۰ که از تیم ملی کشورش کنار گذاشته شد قراردادی با تیم جدیدی نبسته است. دی‌بوئر که در دوران بازی هم از ستارگان نامدار فوتبال هلند بود پس از بازنشستگی مدتی در آکادمی آژاکس به مربیگری پرداخت تا اینکه در سال ۲۰۰۸ به‌عنوان دستیار فن‌مارویک در تیم ملی مشغول به کار شد. او با لاله‌های نارنجی تا فینال جام‌جهانی ۲۰۱۰ نیز رسید، اما در آن دیدار به یادماندنی باز هم هلندی‌ها شکستی دیگر را در فینال جام‌های جهانی تجربه کردند و نتوانستند قهرمانی را جشن بگیرند.

پس از جام‌جهانی او هدایت آژاکس را برعهده گرفت و ۶ سال روی نیمکت این تیم نشست که حاصل آن ۴ قهرمانی در لیگ بود. در سال ۲۰۱۶ اینتر این مربی نامدار را به خدمت گرفت که حضورش در ایتالیا چندان طول نکشید و پس از تنها ۱۴ بازی از کار برکنار شد. کریستال پالاس، آتالانتای آمریکا و تیم ملی هلند دیگر تیم‌های او بودند که حضورش در هلند پس از ناکامی در یورو ۲۰۲۰ و شکست ناباورانه در یک‌هشتم نهایی برابر جمهوری چک خیلی زود به پایان رسید. دی‌بوئر در تیم ملی کشورش قراردادی ۵/۲ میلیون یورویی برای یک سال بسته بود.

مربیانی که می‌توانند در جام‌جهانی قطر روی نیمکت ایران بنشینند

برت فن‌مارویک

یکی دیگر از مربیان شناخته‌شده فوتبال هلند که چهارمین دهه حضورش به‌عنوان مربی را در فوتبال سپری می‌کند. او پس از سال‌ها حضور در تیم‌هایی، چون فاینورد و دورتموند هدایت تیم ملی کشورش را برعهده گرفت و توانست هلندی‌ها را فینال جام‌جهانی هم برساند. تیم او هرقدر در جام‌جهانی خوب کار کرد در یورو ۲۰۱۲ نتایج ضعیفی گرفت و با سه شکست در دور گروهی از دور مسابقات کنار رفت تا فن‌مارویک از سمتش برکنار شود. هامبورگ آخرین تیم اروپایی بود که او در آن مربیگری کرد و پس از آن راهی آسیا شد تا در تیم‌های ملی عربستان، استرالیا و امارات کار کند، فن‌مارویک در ۷ سال اخیر شناخت بسیار خوبی از فوتبال این قاره به‌دست آورده است. به این ترتیب اگر او هدایت تیم ایران را برعهده بگیرد در فرصت نه‌چندان زیاد باقی‌مانده تا جام‌جهانی زمان کمتری را صرف شناسایی بازیکنان و وضعیت فوتبال ایران خواهد کرد. فن‌مارویک در امارات سالی ۵/۲ میلیون یورو دستمزد می‌گرفت.

مربیانی که می‌توانند در جام‌جهانی قطر روی نیمکت ایران بنشینند

رافا بنیتس

مربی نامدار اسپانیایی که کارش را به‌عنوان دستیار ویسنته دل‌بوسکه در رئال‌مادرید آغاز کرد، پس از مدتی حضور در تیم دوم این باشگاه در تیم‌های مختلفی از جمله وایادولید، اوساسونا، تنه‌ریف، والنسیا، لیورپول، اینتر، چلسی، ناپولی، رئال‌مادرید، نیوکاسل، دالیان چین و نهایتا اورتون مربیگری کرده و هدایت تیم‌های بزرگی را برعهده داشته است. بنیتس در سال‌های اخیر و پس از جدایی از رئال نتوانسته در باشگاه‌هایی که حضور داشته موفق باشد، اما مربی گرانقیمتی محسوب می‌شود و آخرین بار دستمزدی ۴/۱۴ میلیون یورویی دریافت کرده است. با این حال شاید مهم‌ترین نقطه‌ضعف او برای قرار گرفتن در بین گزینه‌های هدایت تیم ایران به‌جز قیمت بالایش، نداشتن تجربه در تیم‌های ملی است که در این سال‌های نشان داده ظاهرا چندان علاقه‌ای به آن ندارد.

مربیانی که می‌توانند در جام‌جهانی قطر روی نیمکت ایران بنشینند

آندره ویاس بواس

ویاس بواس قرار بود به یک مورینیوی جدید تبدیل شود و اگرچه شروع دوران مربیگری‌اش شبیه آقای خاص بود، اما در ادامه نتوانست موفقیت‌های هموطنش را تکرار کند. او که مدتی در تیم‌های پورتو، چلسی و اینترمیلان به‌عنوان استعدادیاب مشغول به‌کار بود، مربیگری را در تیم کویمبرا آغاز کرد و در سال ۲۰۱۰ سرمربی پورتو شد. تنها یک فصل حضور در این باشگاه پرتغالی کافی بود تا نظر مثبت رومن آبراموویچ، مالک چلسی را به‌خود جلب کند و راهی این باشگاه انگلیسی شود، اما حضورش در جمع آبی‌ها فقط یک‌سال طول کشید و پس از آن به تاتنهام، زنیت روسیه، شانگ‌های SIPG و مارسی رفت، اما در هیچ‌کدام از این تیم‌ها نتوانست موفقیت چندانی داشته باشد. ویاس بواس در پورتو یک قهرمانی لیگ، یک جام حذفی و یک لیگ اروپا را به‌دست آورد و در زنیت هم قهرمانی در لیگ، جام حذفی و سوپرجام را جشن گرفت. آخرین دستمزد او سالی ۵/۶ میلیون یورو بود، اما در تیم‌های قبلی‌اش با توجه به قرارداد‌های گرانقیمتی که بسته بود، غرامت‌های سنگینی نیز پس از اخراجش دریافت کرده بود.

مربیانی که می‌توانند در جام‌جهانی قطر روی نیمکت ایران بنشینند

چزاره پراندلی

این ایتالیایی ۶۴ سال با توجه به سابقه هدایت تیم ملی ایتالیا در یورو ۲۰۱۲ و جام‌جهانی ۲۰۱۴ می‌تواند گزینه خوبی برای جانشینی اسکوچیچ باشد. پراندلی کارش را در آتالتانتا آغاز کرد و پس از آن در لچه، ورونا، پارما، رم و فیورنتینا مربیگری کرد تا اینکه در سال ۲۰۱۰ هدایت آتزوری به او پیشنهاد شد. در یورو ۲۰۱۲ او جام را با دو مساوی آغاز کرد، اما برتری در سه مسابقه بعدی لاجوردی‌پوشان را به فینال رساند و شاگردان او برابر اسپانیای پرستاره با نتیجه سنگین ۴ بر صفر مغلوب شدند و جام را به حریف واگذار کردند.

در جام کنفدراسیون‌های ۲۰۱۳ او ایتالیا را به مقام سوم رساند، ولی پس از حذف ناباورانه در مرحله گروهی جام‌جهانی از سمتش کنار رفت. پراندلی این بار راهی ترکیه شد تا گالاتاسرای را هدایت کند، هرچند حضورش در این تیم چندان طولانی نبود و البته پس از آن در والنسیا و النصر امارات هم نتوانست دوام زیادی داشته باشد. جنوا و فیورنتینا تیم‌های بعدی این مربی باتجربه بودند که پس از ترک فلورانس حدود یک‌سال می‌شود که بدون تیم مانده است. پراندلی در فیورنتینا سالی ۴ میلیون یورو حقوق می‌گرفت.

مربیانی که می‌توانند در جام‌جهانی قطر روی نیمکت ایران بنشینند

کلودیو رانیری

رانیری ۷۰ ساله دوران پرنوسانی در مربیگری داشته و اگرچه در برخی تیم‌ها، چون لسترسیتی توانسته شگفتی‌ساز شود، اما بیشتر در تیم‌های کم نام‌ونشان توانسته به موفقیت برسد. رانیری در ناپولی، کالیاری، فیورنتینا، والنسیا، اتلتیکومادرید، چلسی، پارما، یوونتوس، رم، اینترمیلان، موناکو، تیم ملی یونان، لسترسیتی، نانت، فولام، سمپدوریا و واتفورد مربیگری کرده و این فهرست به‌خوبی نشان می‌دهد که چه انتخاب‌های عجیبی برای این کار داشته است. اوج کار او در مربیگری به قهرمانی‌اش با لسترسیتی در لیگ برتر برمی‌گردد که در سال ۲۰۱۶ اتفاق افتاد و بسیاری را شگفت‌زده کرد.

رانیری با فیورنتینا قهرمانی در سری B و همچنین جام جذفی و سوپرجام ایتالیا را به‌دست آورده و با موناکو هم قهرمانی دسته دو فرانسه شده است. او پس از کسب نتایج ضعیف در واتفورد در ابتدای سال جاری میلادی از سمتش برکنار شد و هنوز قراردادی جدیدی امضا نکرده است. آخرین دستمزدش در فوتبال سالی ۶/۳ میلیون یورو بوده که از باشگاه انگلیسی دریافت کرده است و با توجه به سابقه و تجربه بالایش رقم معقولی به‌نظر می‌رسد.

مربیانی که می‌توانند در جام‌جهانی قطر روی نیمکت ایران بنشینند

ژرژ ژسوس

مرد پرتغالی و با تجربه که با توجه به حضورش روی نیمکت الهلال برای هواداران فوتبال یاران چهره‌ای شناخته شده است، آخرین‌بار در بنفیکا مربیگری کرده و در ماه‌های اخیر بدون تیم مانده است. ژسوس در تیم‌های مختلف پرتغالی مربیگری کرده و در سال‌های اخیر هدایت سه تیم بزرگ این کشور (براگا، بنفیکا و اسپورتینگ لیسبون) را برعهده داشته است. این مربی ۶۷ ساله در سال ۲۰۱۸ راهی عربستان شد تا الهلال را به موفقیت برساند که البته قهرمانی در سوپرجام این کشور تنها جامی بود که همراه این تیم به‌دست آورد و خیلی زود از این باشگاه جدا شد. ژسوس یک فصل هم در فلامینگو برزیل حضور داشت و سپس به کشورش برگشت تا برای دومین‌بار روی نیمکت بنفیکا بنشیند. ژسوس از این تیم سالی ۵/۵ میلیون یورو حقوق می‌گرفت، اما شاید برای نخستین تجربه‌اش در تیم‌های ملی و البته حضور در جام‌جهانی حاضر شود تا تخفیف خوبی به فدراسیون ایران بدهد.

مربیانی که می‌توانند در جام‌جهانی قطر روی نیمکت ایران بنشینند

لئوناردو ژاردیم

مربی پرتغالی که در ۴۷ سالگی هدایت تیم‌های شناخته‌شده‌ای را برعهده داشته است و آخرین‌بار روی نیمکت یک تیم آسیایی دیده شد. ژاردیم کارش را در تیم کاماچا پرتغال آغاز کرد و پس از آن در چاوس، بیرامار و براگا مربیگری کرد تا با دریافت پیشنهاد المپیاکوس یونان راهی این کشور شد. در بازگشت به کشورش هدایت اسپورتینگ لیسبون را برعهده گرفت و پیش از حضور در الهلال عربستان در دو مقطع هدایت موناکو را در دست داشت.

ژاردیم در یونان قهرمان لیگ شد و موناکو را نیز در سال ۲۰۱۶ و در حضور پاری‌سن ژرمن فاتح لیگ فرانسه کرد. در الهلال توانست سوپرجام عربستان را در سال ۲۰۲۱ فتح کند و در لیگ قهرمانان آسیا نیز این تیم را به مقام قهرمانی رساند که دستاورد مهمی برای این مربی پرتغالی محسوب می‌شود. با توجه به حضورش در یک سال اخیر در فوتبال آسیا آشنایی خوبی با فوتبال این قاره و ایران دارد، اما دستمزد ۶/ ۶ میلیون یورویی‌اش می‌تواند یکی از موانع حضورش روی نیمکت ایران باشد.

مربیانی که می‌توانند در جام‌جهانی قطر روی نیمکت ایران بنشینند

فاتح تریم

تریم معمولا در سال‌های اخیر در بین گزینه‌های هدایت تیم ملی قرار داشته که درنهایت هیچ‌گاه هم این سمت را برعهده نگرفته است. او ابتدا به‌عنوان دستیار در تیم ملی کشورش مشغول به‌کار شد و سپس هدایت تیم زیر ۲۱ ساله‌های ترکیه را برعهده گرفت. در سال ۱۹۹۳ برای نخستین بار سرمربی تیم ملی این کشور شد و نخستین صعود این کشور به رقابت‌های جام ملت‌های اروپا ۹۶ با مربیگری او رقم خورد که دستاورد مهمی برای فوتبال این کشور بود.

پس از آن تریم مربیگری در گالاتاسرای، فیورنتینا و میلان را تجربه کرد و در سال ۲۰۰۵ مجددا هدایت تیم ملی ترکیه را برعهده گرفت. تیم او به جام‌جهانی ۲۰۰۶ نرسید، اما در یورو ۲۰۰۸ نمایش درخشانی داشت و به نیمه‌نهایی هم رسید، اما در این مرحله مغلوب آلمان شد و جالب اینکه در کل طول تورنمنت تنها ۱۳ دقیقه از حریفان خود پیش بودند. او در ادامه در دو مقطع دیگر مربیگری در گالاتاسرای و تیم ملی ترکیه را تجربه کرد و از اوایل سال ۲۰۲۲ پس از ترک گالا بیکار است. دستمزد سالیانه او ۸/۲ میلیون یورو برآورد می‌شود.

مربیانی که می‌توانند در جام‌جهانی قطر روی نیمکت ایران بنشینند

میرچا لوچسکو

این مربی رومانیایی هم در مقاطعی در بین گزینه‌های هدایت تیم ایران قرار داشت و نامش مطرح شد، اما به مرحله مذاکره و امضای قرارداد نرسید. او در ۷۶ سالگی همچنان در مربیگری فعال است و در این فصل هدایت دینامو کی‌یف را برعهده داشت که پس از آغاز جنگ در اوکراین و تعطیلی لیگ این کشور فعلا در دسترس است. او پیش از این در تیم‌های برشا، رجینا، دینامو بخارست، اینترمیلان، گالاتاسرای، بشیکتاش، شاختار دونتسک، زنیت و تیم‌های ملی ترکیه و رومانی مربیگری کرده و تجربه بسیار بالایی در این زمینه دارد. دستمزد ۸/۲ میلیون یورویی او هم می‌تواند نامش را در بین گزینه‌های مناسب برای هدایت تیم ایران قرار دهد به شرطی که بتواند تا پایان جام‌جهانی از دینامو کی‌یف جدا شود.

سایر گزینه‌ها

البته در این فهرست می‌توان به نام مربیانی، چون ارنستو والورده با سابقه حضور روی نیمکت تیم‌های بیلبائو، ویارئال، والنسیا و بارسلونا با دستمزد ۱۹ میلیون یورویی، رودی گارسیا که در لیل، رم، مارسی و لیون کار کرده و ۳ میلیون یورویی حقوق می‌گیرد، کلود پل فرانسوی که روی نیمکت موناکو، لیل، لیون، لسترسیی و ساوتهمپتون نشسته و حقوقش مانند گارسیاست و همچنین رونالد کومان هلندی که در آژاکس، بنفیکا، هلند و بارسا مربیگری کرده و از اواسط این فصل بیکار شده است و دستمزدی ۱۰ میلیون یورویی می‌گیرد نیز اشاره کرد.

منبع: روزنامه فرهیختگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر رضا
۲۱:۲۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
به عوض سردرگمی و ابهام کاری و تکرار تاریخ جام جهانی 98 که با تدبیر ناشی گری و تعویض سرمربی کروات که خروجی آن ناتوانی از صعود گروه شد بفکر بازی‌های دوستانه با تیم های قدر دنیا باشید تا بتوانیم جلوی انگلیس و آمریکا تدبیر و تاکتیک و آمادگی داشته باشیم
و گرنه با تعویض سرمربی همان اش و همان کاسه
و فقط عکسای یادگاری از جام جهانی قطر بدست میاد
.... امیدوارم مسئولان فدراسیون و وزارت خارجه از همین الان که خیلی دیره دست به کار بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
کی روش و برانکو از تیم ملی شناخت دارن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۱۴ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
ببینین ما که اول و آخرش هر مربی ای بیاریم، انتظار ندارید که انگلیسو بتونیم شکست بدیم. درمورد بقیه تیم ها هم که ایرانی ها توی زمین میرن خیلی به مهارت بازیکن بستگی داره و هر کسی کار خودشو می کنه بنابراین یه افغانی به عنوان مربی بذارید، هم خارجیه، هم پولش از ویلموتس کمتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
اسکوچیچ خوبه ک .بزرگ بودن با مشهور بودن فرق داره اسکوچیچ مشهور نیست اما نشون داد ک توی تیم ملی از خیلی از مربیای مشهور بهتر عمل میکنه.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
حمیدرضا
۰۳:۰۸ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
بنده چون در اروپا زندگی‌ کردم و می‌کنم به مردم شناسیهم کمی‌ تجربه دارم در بین کشورها بلژیک کشوریست بسیار ریسیسم که خودشون ۳۰ ساله پیش رای گیری کردند در جای اول قرار داره انتخاب مربی‌ از هلند و بلژیک که از یک قماشند اشتباهی‌ بسیار بزرگی بود اما چقدر این وسط گیر دلالان مربی‌ آمده به ماند صدرصد همین دللالان عادت به پول مفت خوری دارند و هیچ چیز جز پول برایشان اهمیت ندارد حتا میهنشان و سرزمین مادریشان باید هرچه زودتر دولت آقای رئیسی ورزش ایران را از دست باندهای مخوف فوتبال نیز نجات دهد غیر از این باشد باز همان آاش و همان کاسه تکرار خواهد شد مستقیم با خود مربی‌ تماس و قرارداد درستو حسابی‌ با وی بسته شود که نتواند از سوراخهأیک آنها برای پیدا کردن کاملا مهارت دارند ورزش مرا بگزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
فهمیدیم که در اروپا زندگی کردید و می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
برا بعضی از اینا اومدن به آسیا ب شدت افت داره !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۲۰:۳۵ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
اسکوچیچ خوبه چون میخاد خودشو نشون بده و انگیزه لازم رو داره مربیان دیگه مطرح شده یه جورایی خسته اند و انگیزه هم ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
بهترین گزینه همین اسکوچیچ هستش، اونایی ک میگن از لخاظ فنی در سطح جام جهانی نیست ب کی روش نکاه کنن ک با همین بازیکنا ب چه سختی میرفتیم جام جهانی در حالی ک کی روش با محمد صلاح نتونست بره، ما ک میدونیم پشت پرده چه خبره و چرا میخوان یکی دیگه بیارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
فقط امپراتور علی دایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
من همیشه به امید باخت تیم ایران بازی هارو دنبال می کردم ولی اینبار سر دوراهی موندم... باید بین بد و بدتر یکی رو انتخاب کنم... چه انتخاب سختی!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
آره ببینید کدوم مفت خور رو پیدا میکنید که پول مفت این ملت بدبختو بریزید تو حلقومش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
الان جدی توقع دارین اینا سرمربی ما بشن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
چه با اعتماد به نفسم گفته اینا چون میخوان بیان ایران پس دستمزدشون کم میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
باز برید با ویلموتس قرارداد ببندین و بودجه ۵ سال کشورو هدر بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
ایران۰_۲کره جنوبی

مرگ بر اسکوچیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
دوستان واقعاً اسکوچیچ سرمربی خوبه اما بدرد جام جهانی نمیخوره درضمن الان هیچ سرمربی خوبه ایرانی درحد تیم ملی فوتبال نیست پس اگر می‌خوان تصمیم بگیرد الان بهترین موقعیت هست تا جام جهانی فرصتی نیست
بهترین گزینه ها
واخیم لوو وآندره ویاس بواس هستن اگر کسی دیگه بیارن صددرصد کاری نمی تونن کنه و پول مفت میگیرن مثل ویلموس
پس یا همین اسکوچیچ یا واخیم لوو. آندره ویاس بواس
تا جام جهانی زمانی نمونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
فقط مایلی کهن
Germany
ناشناس
۱۸:۰۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
سرمربی رو باید از داخل انتخاب کنن هاشمیان و مجیدی اما کادر فنی متخصص از خارج بیارن از اسپانیا والمان و بدن ساز از امریکا جنوبی برزیل .مربی دروازه بان المان این بهترین هست مجیدی بسیار مربی خوبی برای دفاع وکسب تیجه و مربی اسپانیا برای تاکتیک و تکنیک تکی تکا و هوشمند کردن تیمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
همین اسکوچیچ مگه چی شده؟
ناپلئونی میبره بالا ایران رو
حالا ببینید
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۷:۰۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
کی روش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
شناخت مربی از بازیکنان و آشنائی با فرهنگ و مدل فوتبال یک کشور ارزش زیادی داره که یک سرمربی غریبه فاقد این موارد است پس لطفا" نمک نشناسی نکنید و اجازه دهید تا اسکوچیچ به کارش ادامه دهد و حاشیه هم برای تیم ملی ایجاد نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
آنوقت دلالها چه کار کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
دوستان واقعیت را بپذیریم این آقای اسکوچیچ بدرد تیم ملی نمیخوره با دلال بازی شده سرمربی اگه واقعا صعود میخواهیم سرمربی خوب و بازیهای دوستانه با سطح بالا فقط همینو بس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
تو خودت دلالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
باهمین سرمربی کنونی ب جام جهانی نریم بهتره چون آبرومون در خطره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
قطعا هیچکدام بدرد تیم ملی نمی خورن ؟ با اینا یا بی اینا ما به نتیجه فرقی نداره؟ بهتره پول دور نیندازیم؟ الکنو سرمربی والبیال با یک دوجین قهرمانی جهان و المپیک رو اوردن تو المپیک و لیگ ملت ها بدجوری گند زد پس گول این اسم ها را نخورید و پول پاداش روی تیم ها پایه و جوانان آینده ایران سرمایه گذاری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
این تیم ملی با این مربی و بعضی بازیکنان فقط باید تعداد گل های خورده رو پیش بینی کنیم و خواب برد رو هم نمی بینم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
این تیم ملی با ستاره هایی که آقای کی‌روش انتخاب کرد و هنوز در تیم ملی هستن بالا اومد والا با این مربی باید منتظر باخت باشیم مثل بازی با کره
آقای کی‌روش با این مربی قابل قیاس نیست لطفا واقع بین باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
شما هرکی رو بیاری همون اول حذف میشیم پس الکی پول بیت المال رو هدر ندین...گل محمدی بهترین گزینه س و میتونه تحربه خوبیبدست بیاره....اگه میخواین برید بازم با ویلموتس قرار داد ببندین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
ایران نیاز به مربی با تجربه رقابت های ملی در سطح جام جهانی داره؛ خیلی از این گزینه ها حتی یکبار هم مربی ملی نبودن. پس یا باید رفت سراغ کسایی که سرمربی تیمای ملی توی رقابت های اروپایی یا جهانی بودن، یا سراغ یه آدم آشنا با فوتبال ایران مثل کی روش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
مربی با هزینه و ادعای کم و با نتایج عالی رو ول کنیم بریم سراغ مربی گران و ریسکی؟!؟! خدایی کجاش عاقلانست؟! نقد رو ول کنیم بچسبیم به نسیه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
الکی از بیت المال خرج نکنید همین مربی کافبه
Iran (Islamic Republic of)
امیر ربانی
۱۴:۲۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
انشاالله با برد انگلیس خاطره ای بسیار شاد و فراموش نشدنی تر از بازی سیدنی استرالیا در یادکوچک و بزرگمان خواهیم گذاشت .
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۵:۱۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
همه دنیا میگن فوتبال انگلیس متفاوت و خاصه، جام جهانی قبلی چهارم شده و جام ملت های اروپا نایب قهرمان، شما فوتبالی نیستی که میگی برد برابر انگلیس!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
این یوآخیم لو آب دماغشو میخوره کثیفه یکی دیگه بیارین :))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
ایران می بازه بیخودی پول هدر ندین زمینهای شهرستانها را درست کنید استادیوم بیشتر بسازید رو جوانها سرمایه گذاری کنید
Iran (Islamic Republic of)
کسرا
۱۴:۰۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
زمان هست اگر کاری میخوان کنن بجنبن ما در صورت آماده کردن تیم تواین زمان میتونیم نتیجه بگیریم در غیر این صورت میتونیم باگلهای زیاد سوپرایز بشیم انگلیس رو زمین عالی کار میکنه آمریکا هم خیلی قوی‌تر از قبل هست اونطرف احتمالا ولز میاد که کاملا انگلیسی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
خیلی هاشون مناسب نیستن چون سبکی ندارن به ایران بخوره میشه داستان ویلموتس ،
باید کسی باشه که اول منافذ دفاع ببنده و بعد به فکر حمله تا مثل بازی با کره نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
تغییر با شرایط خوب یک مربی وتیم ش خطایی بزرگ است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
اگه هرکاری میکنید مربی خوب بگیرید ولی اون ۷۰ ساله را نگیرید
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۳:۳۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
منو بذارن مربی تیم ملی هر سه تا بازی رو میبریم،فقط کافیه درست ترکیب بچینن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
آخرش هم یکی مثل ویلموتس رو سرمربی تیم ملی میکنیم که دنبال شکایت باشه وبتونه غرامت بگیره.بهترین گزینه برانکو ایوانکوویچه که شناخت خوبی از فوتبال ایران داره ونتایج خوبی هم باتیم ملی وپرسپولیس گرفته
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۸:۵۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
برانکو 2006 شاهکار بود
-
محمد
۱۳:۲۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
اسکوچیچ مربی بازی های بزرگ نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
واقعا نمک نشناسیه که بعد از قبول مسئولیت با اون شرایط حتی همچین حرفایی هم زده بشه ،اول وآخرش ایران تو دور مقدماتی حذف شدس ،مربی میخواد چکار؟ اونم با این وضعیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
یواخیم لوو خیلی دماغ دست میزنه حالم بد میشه ولی همه اینها از اسکوچیچ بهترن حتی اون دماغو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
آقای اسکوچیچ با یه خداحافظی خوشحالمون کن!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
اسکوچیچ زحمت کشیده تیم را به اینجا رسانده روز های سخت پشت سر گذاشته رکورد زده معتقدم با ایشان برای اولین بار از گروه خودمان صعود خواهیم کرد مربی که بچه های ایران میشناسد پس بهتر هست در مقام مربی باقی بماند و در آخر لطف کنید دست دلال ها را برای همیشه قطع کنید.
Iran (Islamic Republic of)
Amoo
۱۴:۱۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
با اسکوچیچ شش تا از انگلیس چهارتا از آمریکا و سه تا هم از تیم سوم میخوریم و به عنوان ضعیف ترین تیم جام حذف میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
مگر اون جایزه ای که برای سعود تیم میدن از دستمزد این مربیان بیشتره...؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۵:۱۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
جایزه صعود ۱۳ میلیون یورو هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
فقط اسم بزرگ مربی نمی تونه به تیم ملی کمک کنه باید مربی بزرگ انگیزه کار و فعالیت داشته باشه اگر بخواهیم مربی خارجی بگیریم که فقط به انگیزه گرفتن دستمزدش مربی تیم ملی ایران شده باشه مثل ویلتموس مربی خارجی نیاریم بهتره
به نظر من مربی رو باید از داخل انتخاب کنن اما کادر فنی متخصص از خارج بیارن . یه بدنساز مطرح یک آنالیزور سرشناس و یک کمک مربی مشهور در کنار سرمربی ایرانی گزینه بهتری است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
مربی خونه به خونه شده سرمربی تیم ملی.تا اینجا هم اومدیم با دانش بازیکنا ب جام جهانی صعود کردیم .با تغییر سرمربی کاملا موافقم.
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۳:۱۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
خوب پس چرا زمان ویلموتس با دانش بازیکنان نمی بردیم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Amoo
۱۴:۱۹ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
چون ویلموتس خوش شانس نبود کرونا بیاد فوتبال کشورهای عربی رو تعطیل کنه
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۲:۴۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
کی روش

کارلوس کی روش از همه حال به ایران نزدیک تره. هم سابقه هم تجربه

کی روش سرمربی خوبی هست.
Iran (Islamic Republic of)
محمد موذنی
۱۷:۲۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
آخه کی‌روش چند سال تو ایران بود چه گلی به سر ایران زد که این همه طرفداری شو میکنین اون آقا افتخارات دوران مربی گریش چی بودن تا الان؟ از رئال بگیر تا مصر با هیچکدوم نتوانسته کاری کنه فقط حاشیه پشت حاشیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
همون اسکوچیچ خوبه..
اینا تا میان با بچه ها اُخت بشن و یکی بشن، ما همه بازی ها را باختیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
کی روش ؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
واقعا چرا اسم کی روش تو این لیست نیست؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
فقط مریی فعلی یا محمد مایلی کهن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
زیدان بهترین گزینه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
شما واسطه شو بیارش
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۵:۱۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
زیدان سرمربی ملی نبوده هندونه در بسته س
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
با باخت سنگینی که به کره دادیم باید یه مربی سطح بالا بیاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
این تیم ملی ایران ما هنوز مدیون کی روش هست که صعود کرد. بازیکنانی بودن که آقای کی‌روش انتخاب کرده بود و آروم آروم از اون حالت تیم ملی داره عوض میشه و ضعیف شده.
مثل شرایط پرسپولیس و آقای برانکو که اوایل رفتن برانکو تیم قوی بود و الان کاملا تیم در دست آقای گل محمدی هست ضعیف ضعیف شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
۸۰درصد بازیکنا از زمان کی‌روش عوض شدن
کی‌روش خیلی خوب بود میتونست مصر رو به جام جهانی برسونه نه اینکه برای اولین بار در چند دوره قبلی نتونن برسن به جام‌جهانی
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۴:۰۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
اگی اینطوری بود که تیم ملی به کیروش مدیونه و صعود به خاطر کیروش بود پس چرا جناب ویلموتس تیم رو آخر تحویل داد ، زمان کیروش به ویلموتس که نزدیکتر بود، خواهشا حرف زدنی یه مقدار بسنج حرف زدنت رو تا پرت و پلا نباشه
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۹:۰۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
کی‌روش خیلی خوب بود میتونست مصر رو به جام جهانی برسونه نه اینکه برای اولین بار در چند دوره قبلی نتونن برسن به جام‌جهان.تو این چند دوره مصر 2018 فقط رفن جام جهانی کارشناس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
به جای مسخره بازی دنبال بازی دوستانه برای تیم ملی باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
برای ایران و این بازیکنان بهتر از اسکوچیج گزینه ای نیست زیرا کاملاً روی بازیکنان شناخت دارد و با این وقت کم هیچکدام از مربیان مذکور نخواهد توانست با بازیکنان ما آشنا شود و هزینه سنگینی را بر کشور با این وضع اقتصادی تحمیل خواهد کرد بگذارید مربی فعلی به کارش ادامه دهد ما که در نهایت به صعود دور بعدی دلخوشیم وتوقعی نیست که به نیمه نهایی راه یابیم بنابر این بهتر است که به فکر بازیهای تدارکاتی بیشتر با تیمهای قوی حذف شده اروپایی و آفریقایی و آمریکایی مثل ایتالیا ومصر و نیجریه و پاراگوئه و... داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
Amoo
۱۴:۲۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
هزینه اقتصادی سنگین تره یا باخت پر گل به آمریکا و انگلیس و آبروریزی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
انگلیس و آمریکا لبنان نیست کره جنوبی هم نیستند که ۲ تا بزنن و قانع باشن از طرفی دفاع تیم ملی انسجام و استحکام تیم ملی آقای کی روش رو نداره لطفا مربی تعویض بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
با احترام به آقای اسکوچیچ اما در شرایط پیچیده و مقابله با تیم های حرفه ای هیچ کاری از پیش نمیبره فقط باید آماده باخت باشیم تیم ملی انگلیس فوق العاده در آمادگی و اوج ، به سر می بره ، تیم آمریکا بسیار قوی شده و با اون تیم سالهای قبل زمین تا آسمان تفاوت داره هر چه زود تر مربی عوض بشه بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
مربی عوض نشه همانطور که از کره جنوبی ۲ تا خوردیم از تیم های جهانی ۱۰تا۱۰تا می خوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
مربی حال حاضر از بازی با تیم های بزرگ وحشت داره باید مربی بزرگ و جهانی بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
باید مربی با کیفیت بگیریم آبرو داری بشه از گروه بیایم بالا
Iran (Islamic Republic of)
سیدمصیب تقوی فر
۱۱:۵۹ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
چراازمربیان داخلی نامی برده نمی شود باحمایت نمی شود؟
Norway
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
شوخی جالبی بود
Iran (Islamic Republic of)
Amoo
۱۴:۲۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
الان جدی گفتی؟! بهترین مربی داخلی حال حاضر یحی گل محمدیه که فینال آسیا کم مونده بود گریه کنه بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
یحیی و امثالش هیچوقت نمیتونن فوتبال ملی رو بسازن. پایه دانش فوتبال از خردسالی و با مربیان و متخصص های ورزشی ریخته میشه وگرنه با چن تا سیستم عوض کردن مجری تلویزیون هم بلده اینکارا رو. و اینکه یحیی با کله بره تو سینه داور بیش از این انتطار نیس یا بابا مسعود تیمشو قهرمان کنه!!! اینا صرفا خوراک داخلی دارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
اگه قرار باشه مربی دیگه بیاد زیدان را دوست دارم امیدوارم چه همین‌مربی خودمان چه مربی دیگر موفق باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
به جای ایران میره برزیل فرانسه انگلیس و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
لطفا سرمربی را عوض کنید سرمربی در حد تیم ملی نیست جام جهانی هست عراق سوریه لبنان امارات بحرین نیست .سرمربی درحد تیم جهانی میخوایم .با این سرمربی حتی یک امتیاز محاله بگیریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
ما اصلا دوست داریم برویم جام جهانی و بازیهایمان را ببازیم ولی نامردی نکنیم در حق کادر فنی تیم ملی. اسکوچیچ بهترین گزینه است چون علاقه مند به کار است، فراموش نکنید تیمی را از مربی به قول معروف تراز اول ویلموتس تحویل گرفت که در گروه چهار تیمی سوم بود....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
جام جهانی میبینمت دست از لجبازی بردارید بحث تیم ملی هست مربی باکیفیت میخوایم اسکوچیچ درحد تیم ملی نیست .چرا باور ندارید با انگلیس و آمریکا بازی داریم ما باید خودمون سطح جهانی برسونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
موقع انتخاب اسکوچیچ هم همین اسم ها اومده بودن :))
بزارید طرف کارشو انجام بده ، اصلا همین کار از بیخ غلطه
چارتا بازی طرف میکنه ، میندازین بیرون . حالا‌ این که آمارش خوب بوده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
در این زمان تعویض مربی در این شرایط فقط به تمرکز و تفکر مربی و بازیکن ضربه میزنه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۴۹ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
مارادونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
مرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
آقا بچسبید به اسکوچیچ.مربی قانع و کم توقعیه. هرکدوم از این گزینها اگه بیاد رو نیمکتمون بشینه آخرش بلایی کمتر از ویلموتس سرمون نمیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
نوشتن این اسامی جذابه ولی کمتر مربی تراز اولی حاضر هست بیاد آسیا اون هم خاورمیانه و ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
زیدان
Iran (Islamic Republic of)
omid
۰۹:۵۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
بذارید کادر فنی در آرامش کار خودش رو بکنه، شیطنت نکنید لطفا
آخرین اخبار