مدیر کل دامپزشکی مازندران از کشف و ضبط ۳۰۰ کیلوگرم گوشت گوسفندی خارج از شبکه توزیع در بابل خبر داد.

دکتر گلپایگانی گفت:در پی بازرسی کارشناسان دامپزشکی بابل از یک واحد قصابی مقدار ۳۰۱ کیلوگرم گوشت گوسفندی فاقد هویت کشف و ضبط شد.

دامپزشکی مازندران پیرو دستور رییس سازمان دامپزشکی کشور و ابلاغ دستورالعمل طرح کنترل و تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی با تشکیل اکیپ‌های ثابت و سیار، بر نحوه تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی نظارت می‌کنند.

به گفته گلپایگانی بنا به اظهارات متصدی واحد صنفی متخلف، این مقدار گوشت از استان دیگر توسط خودروی بدون گواهی حمل بهداشتی به مقصد بابل حمل گردید که بازرسان بهداشتی دامپزشکی بابل ضمن نمونه برداری و ارسال نمونه به آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی مازندران نسبت به توقیف محموله تا تعیین تکلیف نهایی اقدام کردند.

حمل و نقل دام و فرآورده‌های خام دامی منوط به اخذ گواهی حمل بهداشتی از دامپزشکی مبداء بوده و هر محموله‌ای که فاقد مجوز باشد قاچاق محسوب شده و با این موارد طبق قانون برخورد خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران از شهروندان خواست تا گوشت مصرفی خود را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کرده و ضمن توجه ویژه به مهر بهداشتی دامپزشکی و برچسب تگ که بر روی لاشه ضرب شده، هر گونه تخلف در این خصوص را با ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها و یا از طریف تلفن پاسخگویی ۱۵۱۲ درمیان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
بفرستید تو بازار که قیمت بیاد پایین اینها هم ضررکنند تا دیگه قاچاق نکنند بی انصافها
آخرین اخبار