رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: از مجموع حدود هفت هزار شرکت فناور و دانش بنیان در کشور، ۷۰۰ واحد معادل ۱۰ درصد در استان فعال هستند.

امیر حسین کمیلی گفت: صنعت در اصفهان دانش بنیان پایه گذاری شده است و بسیاری از واحد‌های صنعتی استان از جمله صنایع فولادی، پتروشیمی، لوازم خانگی به‌صورت دانش بنیان تشکیل شده و مشغول به فعالیت هستند.

وضعیت صنعت استان اصفهان با همت صنعتگران و تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف، خوب و رو به رشد است.

به گفته او استان به‌عنوان کریدور علم و فناوری کشور شناخته می‌شود و مباحث دانش بنیان و توسعه شرکت‌های دانش بنیان به خوبی در اصفهان شکل گرفته و بسیاری از این شرکت‌ها با صنایع مرتبط شده و آن‌ها را پشتیبانی و حمایت می‌کنند.

با تقویت این شرکت‌ها می‌توانیم سهم خود را در تولید ثروت ملی افزایش دهیم و در صادرات نقش بیشتری را ایفا کنیم.

کمیلی می‌گوید نقشه راه و بسته حمایتی در زمینه توسعه و تکمیل شرکت‌های دانش بنیان در اصفهان در حال تدوین و آماده سازی است.

این بسته با همکاری و تعامل وزارت علوم، وزارت صمت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و در حال نهایی و مصوب شدن است و تا ۲ هفته آینده نهایی و ابلاغ خواهد شد.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اصفهان گفت:شرکت‌های دانش بنیان بسیاری در استان وجود دارد که در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند و در دانشگاه‌های مختلف استان وجود دارند که بخش عمده‌ای از این شرکت‌ها در شهرک علمی و تحقیقاتی و پارک علم و فناوری شیخ بهایی و دانشگاه اصفهان و دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان مستقر هستند.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، حدود ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال، صنعتی‌ترین استان کشور به‌شمار می‌رود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۱ هجری شمسی، سال جدید را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند.


منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.