مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از نظارت جدی اداره کل استاندارد کرمانشاه بر عرضه اقلام مصرفی ماه رمضان خبر داد.

محمودرضا نیازی گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و عرضه فرآورده‌های غذایی در سطح وسیع و امکان سوء استفاده برخی تولید کنندگان کالا، بمنظور صیانت از حقوق مصرف کنندگان، طرح ویژه نظارت بر بازار مصرف توسط بازرسان استاندارد تشدید می‌گردد.

 اداره کل استاندارد استان در راستای انجام وظایف اجتماعی خود در خصوص نظارت بر عرضه فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری، تمهیدات لازم را با اولویت بازرسی و نمونه برداری از اقلام پر مصرف در مراکز عرضه و فروش استان انجام و این بازرسی‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه می‌یابد.

 فرآورده‌های مشمول طرح نظارتی شامل گوشت چرخ کرده، (آزمون‌های بافت غیرمجاز و میکروبی)، خرما مضافتی (آزمون کپک زدگی و آفت زنده)، زولبیا و بامیه (آزمون ترکیبات قطبی روغن دور ریز)، انواع شیرینی آردی (آزمون‌های درصداسیدچرب و عددپراکسید)، شیر پاستوریزه (آزمون درصدچربی و اسیدیته)، روغن‌های سرخ کردنی و آفتابگردان (آزمون‌های آنتی اکسیدان و درصداسید‌های چرب)، پنیر تازه (آزمون درصدچربی و پروتئین) و فرآورده‌های گوشتی سوسیس و کالباس (آزمون بافت‌های غیرمجاز به روش بافت شناختی) مطابق با استاندارد‌های ملی مربوطه مورد ارزیابی کیفی قرار می‌گیرند.

شهروندان می‌توانند گزارش تخلفات عرضه کالا‌های بی کیفیت را از طریق سامانه شکایات ۱۵۱۷در طول شبانه روز و تلفن چهار رقمی ۴۵۱۷ این اداره کل اطلاع رسانی کنند.

نیازی همچنین از مردم خواست با ارسال کد ۱۰ رقمی ذیل نشان استاندارد درج شده بر روی کالا‌ها به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به صورت رایگان از اصالت کالای مورد نظر نیز اطمینان حاصل نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.