صدراعظم آلمان از اعمال تحریم بیشتر از سوی برلین و هم‌پیمانانش علیه روسیه خبر داد.

«اولاف شولتس» صدراعظم آلمان، از قصد آلمان و هم‌پیمانانش برای اعمال تحریم بیشتر علیه روسیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شولتس با اشاره به ادعای جدید اوکراین مبنی بر کشتار در شهر‌های اطراف کی‌یف از جمله شهر بوچا و ایرپین، اعلام کرد که آلمان و متحدانش قصد دارند به دلیل «این جنایات جنگی روسیه در اوکراین» تحریم‌های بیشتری علیه این کشور اعمال کنند.

شولتس با اشاره به کشته شدگان در شهر بوچا گفت: «قتل غیرنظامیان یک جنایت جنگی است و چنین جنایات انجام شده از سوی نیرو‌های مسلح روسیه باید بی‌وقفه بررسی شود. روز‌های آینده با متحدانمان در این باره بیشتر تصمیم خواهیم گرفت و ولادیمیر پوتین و حامیانش پیامدهای کارهایشان را احساس خواهند کرد.»

گفتنی است قریب به چهل روز از عملیات نظامی روسیه در اوکراین می گذرد. روز گذشته نیرو‌های اوکراینی پس از خروج روسیه از شهر‌های اطراف کی‌یف مدعی شدند در بوچا بیش از ۳۰۰ غیرنظامی از سوی مسکو به قتل رسیدند.

این ادعا واکنش‌های بسیاری از سوی مقام‌های غربی را به همراه داشت. ساعاتی پیش «آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا، در اظهاراتی تصاویر بوچا را بسیار غم‌انگیز توصیف کرد و مدعی شد: «خیلی زود است که بگوییم آیا نیرو‌های روسی از اطراف کی‌یف خارج شدند یا در حال استقرار در بخش دیگری هستند. به ازای هر یک تانک روسی، ۱۰ ضد تانک اوکراینی وجود دارند یا در آینده نزدیک وجود خواهند داشت.»

همچنین کشور‌های غربی و در راس آن‌ها آمریکا، عملیات کنونی را بهانه‌ای برای اعمال فشار بیشتر، و به طور خاص تحریم، علیه روسیه کرده‌اند.

ساعاتی پیش نیز «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که کمک نظامی انگلیس به اوکراین افزایش خواهد داشت، و در راستای آن تحریم‌های انگلیس علیه روسیه نیز بیشتر خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار