مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی از معدوم سازی ۶۵ تن فراورده خام‌دامی غیربهداشتی در این استان خبر داد.

 جواد اعلمی گفت: بیش از ۶۵ تن فراورده خام‌دامی غیر بهداشتی از ابتدای اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی خراسان رضوی تا پایان تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ شناسایی و از ورود آن‌ها به بازار مصرف جلوگیری شده است.

او گفت: طرح تشدید نظارت بر تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی دامپزشکی خراسان رضوی از ۱۵ اسفندماه سال گذشته با فعالیت ۱۱۶ گروه دامپزشکی و ۲۳۲ بازرس و کارشناس آغاز شده است و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: از ابتدای اجرای این طرح تا پایان ایام نوروز ۱۶ هزار و ۵۰۰ مورد بازدید از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در خراسان رضوی انجام شده است.

اعلمی گفت: همچنین در مدت یاد شده ۱۶۴ پرونده قضایی در استان تشکیل و متخلفان به مراجع قضایی معرفی و ۶ مرکز تولید و عرضه فراورده‌های خام دامی غیر بهداشتی پلمب شده‌اند.

او گفت: با توجه به ضرورت تامین سلامت و امنیت غذایی زائران و مجاوران بارگاه رضوی، هیچگونه اغماضی با متخلفان صورت نمی‌گیرد و با افرادی که امنیت و سلامت غذایی جامعه را به مخاطره بیندازند با همکاری دستگاه قضایی به شدت برخورد می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: همچنین از آغاز اجرای طرح نوروزی دامپزشکی در خراسان رضوی و نظارت این مجموعه بر کشتارگاه‌های طیور تا پایان نوروز، بیش از ۱۴ هزار تن گوشت مرغ حاصل ذبح افزون بر ۸ میلیون و ۱۱۷ هزار قطعه طیور تولید شده است.

اعلمی گفت: با تاکید بر اهمیت گزارش‌های مردمی در کشف و ضبط موارد غیرمجاز و نیز ارتقای سطح بهداشت عمومی از کلیه شهروندان خواست تا در صورت مشاهده موارد یادشده و یا سایر تخلفات در عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را با سامانه ۱۵۱۲ و شبکه‌های دامپزشکی در شهرستان‌ها اطلاع‌رسانی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.