بی ام و X1 2022: ب ام و هیچ تغییر قابل توجهی در X۱ برای سال ۲۰۲۲ ایجاد نکرده است و این شاسی بلند ساب کامپکت جعبهای دقیقا همانند نسل قبل است فقط در برخی تجهیزات تغییر داشته است؛ تنها یک جفت موتور و گیربکس برای X۱ وجود دارد: یک موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژ ۲۲۸ اسب بخاری چهار سیلندر که به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل شده است.
توربو انرژی کافی و همچنین راندمان سوخت خوبی را فراهم میکند. این خودرو چهار چرخ متحرک در ساعت ۶.۳ ثانیه می تواند به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.
دیفرانسیل جلو استاندارد است؛ فضای داخلی X۱ به زیبایی با مواد عمدتاً درجه یک طراحی شده است. کابین خلبان بر تسلط راننده روی رانندگی متمرکز است که باعث می شود این خودرو اسپرت به نظر آید.
روبه روی راننده یک پشت آمپری قرار دارد که زیبا به نظر میرسد و در یک نگاه به راحتی مطالب درج شده روی آن قابل خواندن است. موقعیت رانندگی عالی است، اگرچه تنظیمات فرمان میتواند از دامنه حرکت بیشتری هم در زاویه و هم در دسترسی استفاده کند.
سیستم اطلاعاتی و سرگرمی استاندارد است و در حین حرکت استفاده از آن آسان است، اما شاید کمی قدیمی باشد. سیستم ۸.۸ اینچی iDrive با ناوبری درون داشبورد، قابلیت Apple CarPlay دارد اما Android Auto ارائه نمیشود. بلوتوث و اتصال صوتی، رادیو ماهوارهای SiriusXM، پورت USB و سیستم صوتی با هفت بلندگو ارائه میشود.
سیستم صوتی Harman/Kardon با ۱۲ بلندگو اختیاری است. برای کنترل همه این موارد، BMW یک دستگیره چرخشی بر روی کنسول مرکزی ارائه میدهد که به راحتی زیر دست راست راننده قرار میگیرد.
مرسدس بنز GLA کلاس: کلاس GLA تنها دو بهروزرسانی برای سال ۲۰۲۲ دریافت میکند: رادیو ماهوارهای SiriusXM و یک پریز برق ۱۱۵ ولت اکنون در بسته اختیاری Premium گنجانده شدهاند. در غیر این صورت، کوچکترین کراس اوور مرسدس بدون تغییر باقی میماند.
مرسدس پکیج آفرود را به صورت استاندارد ارائه می دهد که حالت رانندگی آفرودی را فراهم میکند که پاسخ دریچه گاز و تحویل نیرو را کاهش میدهد. از نظر بسیاری از علاقمندان، وجود پکیج Premium یک الزام است، زیرا صفحه نمایش دیجیتال ۱۰.۳ اینچی بزرگتر و صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی ۱۰.۳ اینچی را اضافه میکند که در یک پنل پیوسته ترکیب شده و ظاهری پیشرفته به کابین GLA میبخشد.
کلاس GLA ۲۰۲۲ از یک موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری توربوشارژ بهره میبرد که جلو یا هر چهار چرخ را به حرکت در میآورد و ۲۲۱ اسب بخار نیرو تولید میکند که با یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته جفت میشود. در مسیر آزمایشی یک GLA۲۵۰، ۴Matic چهار چرخ متحرک تنها ۶.۳ ثانیه از صفر تا 100 کیلومتر در ساعت رسید.
سیستم تعلیق این خودرو اکنون بسیار سازگارتر از نسل قبل است؛ یکی از شکایات اصلی در مورد نسل قبلی کلاس GLA، فضای داخلی تنگ آن بود که مرسدس در نسل جدید آن را اصلاح کرده است. سرنشینان صندلی عقب تقریباً پنج اینچ فضای اضافی برای پا دارند و همچنین فضای بیشتری برای شانهها و آرنجها دارند که این موضوع به کلاس GLA کمک میکند تا به طور مستقیم با رقبای دیگر مانند آئودی Q۳، بی ام و X۱ و ولوو XC۴۰ رقابت کند.
متریال داخلی مجلل به نظر میرسند و چیدمان کنترلها و دریچههای تهویه مطبوع مشابه چیزی است که در کلاس GLB و A دیده شده است که شامل شیفتر ستونی، کنترل کننده اطلاعات سرگرمی نصب شده در کنسول وسط و دریچههای دایرهای در امتداد می شود.
ظرفیت داشبورد در مقایسه با مدل قدیمی افزایش یافته است و صندلیهای عقب صاف میشوند. سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX مرسدس بنز به صورت استاندارد در سراسر محدوده کلاس GLA موجود است.
مدلهای پایه دارای دو نمایشگر ۷.۰ اینچی هستند، یکی برای نمایشگر راننده و دیگری برای استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی؛ دو نمایشگر ۱۰.۳ اینچی اختیاری نیز در دسترس است.
سیستم را میتوان از طریق صفحه لمسی، با استفاده از دستورات صوتی یا با استفاده از کنترلر صفحه لمسی در کنسول مرکزی دستکاری کرد. Apple CarPlay و Android Auto استاندارد هستند. ناوبری، رادیو ماهوارهای SiriusXM، نمایشگر هدآپ و سیستم صوتی درجه یک Burmester همگی اختیاری هستند.