معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از امروز به مدت یک ماه طرح نظارت بر اماکن تهیه و توزیع غذا آغاز شد.

شایسته گفت: با توجه به وضعیت شکننده کرونا و شروع ماه مبارک رمضان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طرحی را از امروز به مدت یک ماه با حضور فعال بازرسین بهداشت و محیط که مجهز به تجهیزات سنجش و نمونه برداری از آب، مواد غذایی و سطوح هستند همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی اجرا می‌کند.

او گفت: در این طرح از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب و گاهی اوقات تا ۱۲ شب بازرسان در ساعت اداری، بین اداری و روز‌های تعطیل از اماکن تهیه و توزیع غذا و مساجد استان بازرسی می‌کنند.

شایسته گفت: بازرسان بر کلیه مراکز تهیه و عرضه زولبیا و بامیه، شیرینی‌های سنتی مخصوص این ایام، مراکز فروش آش و حلیم و نانوایی‌ها نظارت جدی می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در این مدت نظارت بر اماکن و مساجدی که مراسم‌های مختلفی مانند قرائت قرآن، نماز و مراسم شب‌های قدر برگزار می‌شود از جمله برنامه‌های مدیریت سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است.

بازگشایی مدارس زیر ذره بین دانشگاه علوم پزشکی

شایسته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از امروز همزمان با بازگشایی مدارس در استان طرح تشدید نظارت بر مدارس آغاز می‌شود.

او گفت: در این طرح رعایت نکاتی مانند ایجاد تهویه مناسب در کلاس‌ها که می‌تواند زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع کند، نظارت بر استفاده صحیح و مداوم از ماسک، ضدعفونی محیط مدارس، رعایت بهداشت فردی و همچنین نظارت و تأکید بر تلقیح واکسن برای دانش آموزان انجام می‌شود.

شایسته گفت: بازرسان به معلمان آموزش می‌دهند که افراد مشکوک به ویروس کرونا را شناسایی و از ورودشان به محیط مدرسه جلوگیری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با توجه به بازگشایی دانشگاه ها، دانشجویان غیر بومی برای تزریق انواع نوبت‌های واکسن کرونا در استان با مشکل مواجه نمی‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار