رئیس دادگستری البرز گفت:۲۷ پرونده قصاص در یک سال گذشته به صلح و سازش ختم شد.

آقای فاضلی گفت: سال گذشته با تلاش‌های شورای حل اختلاف البرز و اجرای احکام کیفری دادسرای کرج، ۱۷ پرونده قصاص که همه مراحل رسیدگی را طی کرده و به جهت قطعیت حکم صادر شده در مرحله اجرای قصاص نفس بوده است، با رضایت قطعی اولیای دم به صلح و سازش منتهی شد.

رئیس کل دادگستری البرز گفت: یکی دیگر از اقدامات شاخص و قابل تحسین سال گذشته، تلاش ویژه قضات دادگاه‌های کیفری یک استان جهت اخذ رضایت اولیای دم قبل از صدور حکم قصاص بود که با تلاش‌های صورت گرفته، اولیای دم در مورد ۱۰ نفر از محکومان به قصاص، در حین رسیدگی در دادگاه اعلام گذشت کردند.

او می گوید: این تلاش موفق از این نظر حائز اهمیت است که علی رغم مشغله قضات دادگاه کیفری یک استان و حجم بالای پرونده‌های ورودی، در کنار وظیفه رسیدگی به پرونده های موضوع قصاص، وقت و تلاش مضاعفی را برای مذاکره با اولیای دم و توصیه به گذشت صرف کردند تا موجب نجات افراد در آستانه اجرای حکم شوند.

فاضلی گفت: مجموع نجات یافتگان از قصاص تا پایان سال ۱۴۰۰ اعم از قبل از صدور حکم یا بعد از آن به ۲۷ نفر رسید که طبیعتا سعه صدر و گذشت اولیای دم از قصاص که حاصل توسعه فرهنگ صلح و سازش است در همه این موارد نقش کلیدی داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.