امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، این ماه و روزه گرفتن در آن را از بزرگترین الطاف خداوندی به مسلمانان دانست.

ماموستا ملا عبدالرحمن مرادی گفت: آیات قرآن کریم و روایات پیامبر عظیم الشان (ص) در مورد ماه رمضان و روزه و برکات آن، نزول قرآن و شب قدر همه و همه از بزرگی و فضیلت این ماه کریم خبر می‌دهد.

هرچند در امت‌های گذشته نیز عبادتی به نام روزه با کمیت و کیفیت خاص خود بوده، اما روزه ماه مبارک رمضان در شعبان سال دوم هجری بر امت اسلامی واجب شد.

 قرآن علت اساسی روزه گرفتن را کسب تقوا می‌داند؛ تقوا به معنای خویشتن داری از گناه و روزه داری سبب مهار غضب و شهوت خواهد بود.

 در ماه مبارک رمضان، گناهان انسان سوزانده می‌شود و در روایت داریم هرکسی یک روز برای الله روزه بگیرد خداوند هفتاد سال او را از آتش دوزخ دور می‌گرداند.

وی در خصوص اثبات ماه مبارک رمضان در مذهب امام شافعی، گفت: در کتاب مبارک منهاج امام نووی رحمه الله آمده: ماه مبارک رمضان با اکمال سی روزه شعبان یا رؤیت هلال رمضان در شب سی ام شعبان بر مسلمین واجب می‌شود.

 اعلام قبل از موعد یا اعتماد براخبار نامعلوم و نامشخص و یا خروج از مذهب از اسباب تفرق میان مسلمانان است و مسلمین باید در این راستا وحدت رویه راحفظ نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.