مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: این استان تاکنون در پایین‌ترین سطح از آمار تصادفات نوروزی بین استان‌های کشور قرار دارد.

آقای غلامی با اشاره به اینکه از ابتدای آغاز طرح نورزی تا یازدهم فروردین، ۶۵ مورد تصادف رانندگی در محور‌های این استان به ثبت رسیده است، گفت: چهارمحال و بختیاری تاکنون در پایین‌ترین سطح از آمار تصادفات نوروزی بین استان‌های کشور قرار دارد.

از ۲۵ اسفند پارسال تا پایان روز یازدهم فروردین امسال در مجموع ۶۵ تصادف رانندگی در چهارمحال و بختیاری به وقوع پیوست که از این تعداد، ۴۰ مورد تصادف جرحی و ۲۵ مورد تصادف خسارتی است.


بیشتر بخوانید


در این مدت هیچ‌گونه مورد فوتی ناشی از تصادف رانندگی در استان روی نداد و کاهشی ۱۰۰ درصدی در این باره در مقایسه با پارسال برای استان رقم خورده است.

با این وجود ۴۷ نفر در تصادفات رانندگی نوروزی در چهارمحال و بختیاری مجروح شدند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۲۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مجموع تردد‌های نوروزی انجام شده در استان ۶ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۸۶۳ مورد بود، این آمار مربوط به بازه زمانی ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۱ فروردین امسال است که ۴۲.۳ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

در حال حاضر ۶۴ دستگاه تردد شمار در نقاط مختلف استان فعال است و به عنوان یکی از سامانه‌های هوشمند در انجام فعالیت‌های راهداری، مجموع تردد‌های درون و برون استانی را ثبت می‌کند.

اجرای طرح راهداری نوروزی تا ۱۵ فروردین ادامه دارد و در این مدت علاوه برای حفظ آمادگی ۳۱ راهدارخانه ثابت و ۱۱ راهدارخانه موقت استان و انجام اقدامات اصلاحی و نگهداری جاده‌ها، نظارت بر ناوگان مسافربری و مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین‌راهی تشدید شده و سلامت و واکسیناسیون مسافران نیز به طور مرتب با همکاری دیگر دستگاه‌های بهداشتی و نظارتی رصد می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار