آنتونیو گوترش گفت: حمایت از حقوق زنان حمایتی است که کودکان را از گرسنگی نجات می دهد.

آنتونیوگوترش دبیرکل سازمان ملل متحد بسته ماندن مکاتب متوسط و لیسه دخترانه در افغانستان را نقض غیرقابل توجیه حقوق بشر خوانده می‌گوید این تصمیم به کل افغانستان آسیب می‌زند.  

گوترش صبح امروز شنبه(13 حمل) در صفحه تویترش نوشته:" حمایت از حقوق زنان و دختران افغان، حمایتی است که کودکان را از گرسنگی و جوامع را از فقر نجات می‌دهند".

گوترش گفت:" من عمیقا متأسفم که تحصیل دختران بالاتر از صنف ششم در افغانستان به حالت تعلیق باقی مانده است و این تصمیم نقض غیرقابل توجیه حقوق بشر می‌باشد که به کل افغانستان آسیب می رساند".

گفتنی است که تصمیم مسدود ماندن مکاتب متوسط و لیسه دخترانه در افغانستان الی امر ثانی ازسوی وزارت معارف امارت اسلامی با واکنش‌های تند جهانی مواجه شده و آنرا یک تصمیم شوکه‌آور و نا امید کننده خوانده است.

ماجدالانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر که روز پنجشنبه(11 حمل) در نشست مجازی اهدای کمک‌های بشردوستانه به افغانستان صحبت می‌کرد گفت:" طالبان از جهان اسلام بشنوند که آموزه‌های اسلامی زنان را محدود نمی‌کند".

وزرای خارجه ایران و پاکستان نیز در دیدار شان در حاشیه نشست وزرای خارجه کشور‌های همسایه افغانستان در چین مسدود ماندن دروازه‌های مکاتب دخترانه در افغانستان را نا امید کننده گفته و این تصمیم امارت اسلامی را موجب فاصله گرفتن طالبان از مردم خواندند.

ژانت وگلار، رئیس آموزش یونیسف در افغانستان در واکنش به بسته ماندن مکاتب دخترانه در افغانستان گفته بود تصمیم مسدود ماندن مکاتب دخترانه یک تصمیم بسیار گیج کننده برای همه ما است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار