سرپرست پلیس فتای استان گفت:قرار گردش و تفریح در روز طبیعت را به صورت تلفنی به دوستان و آشنایان اطلاع رسانی کنید.

 سرهنگ موسوی گفت:با توجه به وجود افراد غریبه در شبکه‌های اجتماعی، قرار گردش و تفریح در روز طبیعت به صورت تلفنی به دوستان و آشنایان اطلاع رسانی شود. 

او می گوید: زمانی که کاربر پیام را در گروه یا کانال به اشتراک عمومی می‌گذارد به این معناست که چه زمانی وی با دوستان و آشنایان خود قرار دارد و چه زمانی در منزل نیست و این امر به سارقان این فرصت را می‌دهد که با توجه به زمان و مکان کاربر، بتوانند با کسب آدرس منزل از خود کاربر یا دیگر دوستانش برای سرقت به سراغ منزل خالی کاربر بروند.

سرهنگ موسوی گفت: برای قرار گشت و گذار در سیزده بدر حتما از تلفن و پیام خصوصی استفاده کنید و پیغام محل و زمان گشت و گذار خود را در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی به اشتراک عموم نگذارید.

او می گوید: خاموش بودن جی پی اس گوشی هوشمند و تبلت ضروری است، جی پی اس تبدیل به ابزاری برای سوءاستفاده مجرمان سایبری شده بطوری که امکان ردگیری موقعیت کاربر را بر اساس موقعیت درج شده در تصاویر به مجرمان می‌دهد، بنابراین غیرفعال کردن جی پی اس در مواقع غیرضروری یک راهکار آسان برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده مجرمان سایبری است.

سرپرست پلیس فتای زنجان گفت: هموطنان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش آموزش مراجعه نمایند همچنین در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری اطلاع رسانی کنند.

برچسب ها: پلیس فتا ، روز طبیعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.