نماینده مردم جهرم در مجلس با اشاره به اکتشاف میادین گازی در جهرم گفت: خرداد ماه امسال حفاری چاه‌های گاز در جهرم آغاز می‌شود.

محمدرضا رضایی گفت: اکتشاف میادین گازی در جهرم انجام شده است و بخشی از بودجه کشور به‌نام سه درصد فروش نفت و گاز به مناطق نفت‌خیز تعلق می‌گیرد. در جهرم دو سال و نیم برای مطالعات دقیق برای رسیدن به سفره‌های نفت و گاز وقت گذاشتیم و خوشبختانه به اطلاع می‌رسانم که به سفره‌های گاز در جهرم رسیده‌ایم.

به گفته او، با توجه به پایان مطالعات، این پروژه در حال انتخاب پیمانکار است و در خرداد ماه حفاری چاه‌های گاز در جهرم آغاز می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی گفت: از اردیبهشت‌ماه نیز جاده دسترسی و دکل حفاری برای این چاه با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

او گفت: با آغاز این پروژه می‌توانیم به ظرفیت‌های، چون پالایشگاه گاز و همچنین سهم سه درصدی حاصل از فروش نفت و گاز نیز در تامین بودجه شهرستان فکر کنیم.

رضایی گفت: قطعا یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه، حوزه حمل و نقل است که در همین راستا احداث راه اهن و توسعه فرودگاه جهرم در دستور کار به طور جدی وجود دارد و پروژه راه آهن جهرم در مسیر تهاتر نفت است و این اتفاق باعث تسریع در پروژه می‌شود.

به گفته او، منابع توسعه باند فرودگاه بین المللی جهرم تامین شده است و در چند روز آینده مناقصه آن برگزار خواهد شد تا بتوانیم در آینده نزدیک شاهد پرواز هواپیما‌های بزرگ‌تر از فرودگاه جهرم باشیم.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: از خردادماه پرواز نجف از جهرم برقرار می‌شود و درحال رایزنی در خصوص مسیر پرواز و ورودی به عراق هستیم تا هم مسیر کوتاه‌تر شود و هم هزینه پرواز کاهش پیدا کند.

رضایی کوچی گفت: همچین از خردادماه پرواز مشهد هم به فرودگاه جهرم اضافه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار