معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: کشاورزی که مدرن نباشد، نمی‌تواند از رشد کافی در تولید محصول برخوردار شود.

محسن رضایی می‌گوید: بهره‌وری در فعالیت‌های کشاورزی موضوعی است که باید برای آن از سوی کارشناسان این حوزه، برنامه‌ریزی شود.

او افزود: در قطب‌های کشاورزی در ایران و به ویژه خوزستان از جمله اندیکا، لالی، ایذه و ...، باید صنایع تبدیلی و فرآوری محصول ایجاد شود.

آقای رضایی گفت: ایجاد اینگونه صنایع علاوه بر تکمیل زنجیره ارزش تولید، باعث جلوگیری از مهاجرت جوانان جویای کار و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در منطقه خواهد شد.

معاون اقتصادی رییس جمهور ادامه داد: شهرستان‌های لالی و اندیکا ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه تولید محصولات کشاورزی و دامداری دارند، اما به دلیل خلاء موجود در زمینه به کارگیری از روش‌های مدرن، شاهد فعالیت سنتی و مهاجرت جوانان جویای کار به مناطق صنعتی مانند عسلویه هستیم.

این مقام مسئول یادآور شد که همزمان با جنگ روسیه و اوکراین، موضوع امنیت غذایی در دنیا تحت تاثیر قرار گرفت و پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که سال‌های آینده، موضوع کمبود مواد غذایی در دنیا به شکل گسترده‌ای احساس شود.

به گفته محسن رضایی دولت چین در ۲ سال گذشته، برای خرید و انبار محصولات غذایی به ویژه ذرت و گندم فعالیت زیادی داشته است و این موضوع تا پیش از شروع جنگ روسیه و اوکراین، برای کارشناسان اقتصادی سوالاتی را به وجود آورده بود.

او گفت: همزمان با آغاز جنگ روسیه و اوکراین، هدف دولت چین از این اقدام (خرید و انبار محصولات کشاورزی) مشخص شد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور پیش بینی کرد که در ۱۰ سال آینده موضوع غذا به یک اولویت جدی برای همه دنیا محسوب می‌شود.

آقای رضایی بر همین اساس متذکر شد که در این جهت، رشد تولید محصولات کشاورزی در مناطق مختلف و مستعد به ویژه استان خوزستان باید به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.